הקרב על נחל האסי מגיע לכנסת: ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת תדון מחר על סערת הקרב על נחל האסי. חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) שלחה היום (שני) מכתב בו התייחסה לנושא, וכתבה: "לציבור הזכות ליהנות ממשאבי הטבע של המדינה של כולנו, ולכן יש חוסר צדק היסטורי שצריך לדון בו ולתקן".

ח"כ קרן ברק: "נחל האסי הוא אוצר טבע ייחודי השייך לכלל אזרחי המדינה ולהם הזכות ליהנות ממנו. יש לפתוח את הגישה לנחל ולהפסיק את הגבלת הכניסה השרירותית של הקיבוץ - התנהלות חברי קיבוץ ניר דוד מנוגדת לחוק ואינה יכולה להימשך כך לאורך זמן. מקווה שהדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה יוביל לפתרון הסוגיה אחת ולתמיד".

חברת הכנסת מהליכוד קרן ברק (צילום: יוסי צווקר)
חברת הכנסת מהליכוד קרן ברק (צילום: יוסי צווקר)

לאחרונה, אחרי חודשים של מאבקים בדרישה שהקיבוץ יאפשר לציבור הרחב גישה לנחל, הודיעו ראש העיר בית שאן ז'קי לוי וראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין, כי חלק ממנו ייפתח לציבור. כחלק ממתווה הפשרה סוכם כי הכניסה תהיה ללא תשלום ותיעשה בהתאם להגבלות הקורונה. במקביל, סוכם כי תצא לדרך תוכנית להזרמת נחלים לבית שאן. עם זאת, המוחים עדיין דורשים גישה לכל חלקי הנחל וממשיכים במאבקם.

כזכור, נחל האסי הוא מוקד למאבק ארוך וממושך בין חברי קיבוץ ניר דוד לבין תושבי העמק, ובראשם תושבי העיר בית שאן. בבסיס המאבק עומדת החלטת הקיבוץ משנת 2010 לחסום לחלוטין את הגישה לנחל למי שאינו חבר קיבוץ או מתארח באחד הצימרים — אף שמדובר במשאב טבע ציבורי — בטענה שהנחל שייך לקיבוץ, השטח סביבו הוא פרטי והמבקרים הרבים פוגעים באיכות חייהם של תושבי המקום.