טרור הבלונים: בלוני תבערה הציתו היום (שני) 19 שריפות בעוטף עזה. אחד הבלונים גרם לשריפה מחוץ לגן ילדים בשדרות אשר כובתה על ידי צוות כבאות והצלה ולא גרמה לנזק בנפש. יהודית אוליאל מלכה, מ"מ ראש עיריית שדרות ויו"ר נעמת, שהגן שלה ממוקם עשרות מטרים ספורים מגן דובדבן שם נחת בלון התבערה, מציינת: "זה איום ונורא. אנחנו עושים הכל בעירייה לנסות ולהחזיר את החיים לשגרה ופתאום דבר כזה קורה וזה גורם לחשש בהחלט. זה מעסיק אותך , מה היה קורה אילו הילדים היו בגן חלילה וחס". 

נזכיר כי בשעות הצהריים נחת על פי דיווח של עד ראייה בלון תבערה בגן דובדבן שאותו מנהלת דליה ברדה. בגן לומדים 35 ילדים במהלך שנת הלימודים. "צריך לזכור שאנחנו בתקופת החופש הגדול וזה המזל של כולנו. העירייה דואגת לפעילויות עבור הילדים גם בימים אלו ונקווה מאד שאירועים כאלו לא יישנו. זה היה יכול להסתיים באסון ואני במי שעומדת גם בראשות נעמת שהגן שלה ממוקם מרחק לא גדול משם, בדילמה לא פשוטה עם אירוע כזה", הוסיפה מלכה. 

יהודית אוליאל מלכה  (צילום: ליז אביטן )
יהודית אוליאל מלכה (צילום: ליז אביטן )

תושבי שדרות מציינים כי אנשי החינוך בעיר מתורגלים לתרחישים כאלה והגננת של הגן היא מהפחות לחוצות שיודעת להגיב במהירות אבל , לדבריהם למרות זאת אירוע כזה מעורר שאלות וחוסר נוחות.

נציין כי בתום חקירה שקיים חוקר דליקות של כבאות והצלה במחוז דרום נקבע כי במהלך היממה האחרונה 19 שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה וביניהם גם מקרה הגן הילדים שם בער ארון פלסטיק בחצר הגן ופעילות מהירה של הכבאים מנעה התפשטות השריפה.