שלושה דברים שגילינו אמש על אלה איילון ולא ברור איך שרדנו בלעדיהם עד היום:

  1.  היא אוהבת ארנבים ורואה בעצמה כשפנפנה
  2. משום מה היא מרגישה צורך עז לשתף בכל פעם שהיא מטילה את מימיה
  3. מרוב אהבתה לים היא בטוחה שהיא בת ים ומכנה עצמה "אריאל".

אין פואנטה, תרקדו.

משימת המים הדרמטית בהשרדות VIP. באדיבות רשת 13

נוהל הפרקים הקצרצרים מכה שלישית והפעם בתפריט, משימת הישרדות קלאסית נוספת – מהמפחידות ומהמאתגרות ביותר שנוצרו בפורמט. רגע לפני, פינת האסי (השייח', לא הנחל) היומית: הפרק נפתח בהחלפת תלונות הדדית של חברי השבט, אחד מתלונן על המחסור באוכל, השנייה כמהה למקלחת – ופתאום ללא שום התרעה מוקדמת, אסי בוחר לחשוף סיפור אישי על הפרעות האכילה עמן התמודדה אשתו.

זה היה בין הרגעים האותנטיים הבודדים שנצפו באי בכלל, ושל בוזגלו בפרט – שכן לראשונה ראינו את אסי נקי, בלי הצל של רגב וישראל וללא התערבות של ההפקה. שיחות כאלה, כנות ואמיתיות, בהן השורדים מתעניינים האחד בשני ולא עוסקים במזימות והדחות – הן בין הרגעים המעניינים והיפים ביותר בתוכנית שמזכירים שמאחורי הבאפים הסרוחים, הזיעה והבוץ – יש אנשים עם סיפורים מרתקים וחוויות לא פשוטות, שמדי פעם מפציעים לרגע ושוטפים את הפרק באותנטיות מרעננת, לשם שינוי. 

אסי בוזגלו פותח את הלב. באדיבות רשת 13

סליחה על הרצינות, ממשיכים: השורדים מגיעים למשימת הזוועות הקלאסית בה גלים מוטחים בפניהם, ידיהם כרוכות סביב מוטות ברזל והם צמודים זה לזה באופן הפחות רומנטי של העניין. שעות ארוכות הם נתלים כך, עד שהגאות תכסה את פניהם כליל – ואם המצב לא קשה דיו, גיא מפיל עליהם שאלות בסגנון "עובדות לא חשובות" שנעו מהאלרגיות של ירדן ג'רבי עד להרגלי ההיגיינה הלקויים של ישראל, כאילו המציאות לא מאתגרת אותנו מספיק. 

השעות עוברות וכולם מחכים שבני, בנוהל הקבוע, יהיה הראשון שייפול וימשיך לארח בכבוד את הפתק שלו בכד – אך למרבה הפלא, היה זה ישראל שפרש ראשון וזכה בפתק משלו במועצה הקרובה, הגורלית ביותר מאז תחילת המשחק, אחרי שנאנק ונאבק בעצמו קשות להמשיך. בהמשך, השורדים פורשים בזה אחר זה, מבוהלים ומתנשפים, עד שעידן ואלה (!) נשארו תלויים ונלחמו על השרשרת ראש בראש. גם כאן קיבלנו טוויסט מפתיע כאשר לוחם השייטת לשעבר פרש לפני הדוגמנית-הקלילה-זריזה-שפנפנה איילון, מה שזיכה אותה בחסינות קריטית לאחר מאבק עיקש של למעלה משלוש שעות ואותנו ב-50 וריאציות שונות שלה מתגאה בכישוריה. כשמגיע, מגיע, אריאל.

הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)
הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)

למעשה, מועצת השבט הקרובה היא הקריטית והגורלית ביותר שהייתה עד כאן בעונה, מכמה סיבות: רק אמש גילינו שמדובר בהדחה כפולה, מה שעלול לשנות את מאזן הכוחות באופן דרסטי. הפתק של ישראל הממתין בכד מבטיח כמעט בוודאות שהוא יהיה זה שיודח בהדחה הראשונה, שכן הג'רביז להוטים על הדחתו ובנוסף – גם אסי תומך ברעיון. בכך הופכת ההדחה השנייה למשמעותית באמת – ובעלת פוטנציאל אדיר לטרוף את הקלפים ולהשפיע על חלוקת הבריתות בהמשך:

אם ישראל אכן יודח בהדחה הראשונה, מאזן הכוחות יהיה ג'רבי-אלינה-בני, אלה שנותרה בודדה במערכה ותנגב את הדמעות, ועידן-אסי, שכאמור הפכו להיות צמד-חמד (לא ברור איך הנאום של אסי על אשתו גרם לעידן להשתכנע שאסי יהיה הבסטי שלו לנצח נצחים, אבל מילא). לאסי, כזכור, יש פתק כפול הודות להפקה השוויונית – כך שלעידן ואסי 3 קולות יחדיו, ולג'רביז 3 קולות גם כן. מכאן, הכל פתוח: האם אלה באמת תדיח את אסי כפי שאמרה? האם בני לא יתבלבל ברגע האחרון ויצביע לפתע שוב לרגב? אולי אנחנו לקראת דו-קרב אש עצבני בין ירדן לאסי? והחשוב מכל – איך ירדן תגיב כשתגלה שעידן והיא, איך נאמר – כבר לא?

בקיצור, נראה ששווה לחכות. ולו רק בשביל לראות איך ההפקה תתמרן את המשחק גם עכשיו, לכו תדעו – אולי בסוף גיא יודח וכולנו נשמח יחדיו. ניפגש במוצ"ש!