קבינט השרים של אוקראינה אסר הלילה (שלישי) על ביקור ישראלים באומן ב-2020, כך לפי משרד הפנים האוקראיני. שר הפנים, ארסן אבקוב, ציין כי "מדי שנה מגיעים 30 עד 50 אלף חסידים ממדינות שונות לאומן על מנת להתפלל ולבקר במקומות קדושים. קיום האירועים במתכונת כזו במהלך המגיפה יוצרת סיכונים עצומים להתפשטות הנגיף לא רק עבור משתתפי האירוע, אלא גם עבור האזרחים המקומיים". 

לדבריו, "אנחנו מתייחסים למסורות הלאומיות של אנשים שונים וקהילות דתיות בכבוד, ועושים הכל בכל שנה כדי לקיים את האירועים בסטנדרטים הגבוהים ביותר בכל הקשור לבטיחות. עם זאת, במהלך השבועות האחרונים אוקראינה חווה את התפרצות נגיף הקורונה. הקשבנו לדיווחי השרים, והגענו למסקנה שהמצב לא מאפשר לערוך אירועים המוניים, ובמיוחד בהשתתפות זרים". 

ראש עיריית אומן, אולכסנדר טסברי יצא נגד הגעתם של עשרות אלפי חסידים לעיר בתקופה זו. "הממשלה צופה גל שני של המגיפה לקראת ספטמבר. לכן, אני מתנגד לביקורם של עולי הרגל לעירנו השנה".

נתניהו ומירי רגב בנתב"ג. צילום: איתי בן און - לע"מ

כזכור, בדיון שנערך לפני כשלושה שבועות בוועדת הקורונה הבהיר נציג משרד הבריאות כי המשרד מתנגד לאפשר לישראלים לטוס לאומן השנה. ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, הסביר בדיון כי "עמדתנו המקצועית היא שאסור לאפשר לאירוע להתרחש בשל ההתכנסות של 30,000 איש על רחוב וחצי, אין שום דרך לאפשר זאת. הדרך היחידה לעצור את זה היא שהרשויות באוקראינה ינקטו את הפעולות המתאימות".