לשכתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הכחישה היום (שלישי) את הדיווחים, לפיהם ההסכם עם איחוד האמירויות יצא לדרך בעקבות הסכמה לעסקת נשק גדולה, במסגרתה תמכור ארה"ב לנסיכות מטוסים ומל"טים. "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות", נמסר מלשכת נתניהו.  
 
כזכור, ב"ידיעות אחרונות" דווח כי מקורות בארצות הברית ובאיחוד האמירויות טוענים כי מה ששיכנע את שליט האמירויות לחתום על הסכם השלום עם ישראל היה סיכום על עסקת נשק בשווי של עשרות מיליארדי דולרים, שכוללת כטב"מים (מטוסים ללא טייס) מהסוג המתקדם ביותר, מטוסי F-35 וכלי טיס נוספים, שיסופקו לה על ידי ארצות הברית. 

"מלכתחילה", צוין, "ראש הממשלה התנגד למכירת F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינות כלשהן במזרח התיכון, כולל למדינות ערביות שעושות שלום עם מדינת ישראל. ראש הממשלה הביע עמדה עקבית זו פעם אחר פעם בפני הממשל האמריקני והיא לא השתנתה. ההתנגדות העקבית למכירת מטוסי F35 קיבלה משנה תוקף בתאריך ה-2 ביוני לאחר שראש המל"ל שוחח לבקשת רה"מ עם מפקד חיל האוויר האלוף נורקין". 
 
בלשכה נטען כי בשיחה של ראש הממשלה עם השגריר האמריקני פרידמן ב-7 ביולי, נתניהו הביע בצורה מפורשת את התנגדותה של ישראל למכירת מטוסי F35 וכלי נשק מתקדמים אחרים למדינה כלשהי במזרח התיכון, כולל במסגרת הסכמי שלום. ב-8 ביולי שיגר ראש הממשלה מכתב למזכיר המדינה פומפאו, באמצעות השגריר פרידמן, בו הבהיר שעמדתה של ישראל תקפה גם בעקבות השגת הסכמי שלום. שר הביטחון גנץ עודכן בעמדה זו ב-29 ביולי.
 
"ב-3 באוגוסט, בהנחיית רה"מ, נפגש שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר עם מזכיר המדינה פומפאו וחזר במפורש על התנגדותה של ישראל למכירת F35 ומערכות נשק מתקדמות אחרות למדינות כלשהן במזרח התיכון. הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא כולל שום סעיף בנדון, וארה"ב הבהירה לישראל שהיא תקפיד תמיד לשמור על היתרון האיכותי של ישראל", הדגישו בלשכת רה"מ.

מטוס החמקן F35 בדרך לישראל

אלוף במיל' איתן בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, התייחס הבוקר (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM לדיווח, ואמר כי "אין לאמירויות גבול איתנו לכן אין דרמה בזה שהם יחזיקו ב F-35" . בתוך כך, התראיין שר המודיעין אלי כהן ב"כאן ב'", ואמר כי הוא "לא מכיר את הסעיף הזה. מדינת ישראל נשארת בעמדתה שלא לספק נשק שיפר את האיזון והעוצמה הביטחונית. לא אסכים למצב שבו יהיה שינוי בעליונות הביטחונית האזורית שיש לישראל".
 
ראש אגף מודיעין לשעבר במוסד, חיים תומר, התייחס אף הוא ב"כאן ב'" למכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות, ואמר כי "זה לא סיפור. גם לטורקיה יש F35 והיא איום הרבה יותר גדול. המדאיג בדיווח על הסרת האמברגו האמריקאי במסגרת יחסים עם האמירויות הוא שמערכת הביטחון לא ידעה על ההסכמה".