המאבק על נחל האסי בעמק בית שאן הולך ומחריף. אחרי שכבר נראה שהושגה הסכמה בין אנשי קיבוץ ניר דוד, שבשטחו עבור הנחל, לבין אנשי האזור על כניסה לשטח הקיבוץ כדי ליהנות מהאתר היפהפה, בימים האחרונים היו במקום עימותים שהתדרדרו לכדי אלימות. 

היום דנה בנושא ועדת הפנים של הכנסת במטרה למצוא פתרון שיספר את שני הצדדים. מצד אחד תושבי הקיבוץ שלא רוצים שאלפי אנשים ייכנסו אליהם הביתה, ומנגד, התומכים ב"שחרור" הנחל, שטוענים שמדובר במשאב טבע ציבורי שכל אחד רשאי להיכנס אליו.

ח"כ רם בן ברק אמר כי "קבוצה של חלוצים בחרה להתיישב שם בלב ביצות ומלריה. האדמה נקלטה מאפנדי בסוריה. הקיבוץ הפך למשגשג. על מה מלינים? שהקיבוץ התיישב על הנחל? מה רוצים? להפוך את הקיבוץ לפארק ציבורי אצלם בחצר? זה כמו להפוך גינה פרטית לפארק. המשבצת עליה יושב הקיבוץ היא נחלה פרטית על פי דין".

ח"כ אופיר כץ אמר כי "התמונות משער הקיבוץ היו קשות. אני מקווה שאני טועה, אבל אם היו קוראים לתושבי בית שאן תושבי דגניה - האם היו מונעים מהם בברוטליות כזאת את הכניסה שלהם? כנראה שלא. אני רואה בתושבי בית שאן חלוצים בכל מה שקשור במאבק על משאבי הטבע במדינת ישראל למען כלל האזרחים. הם רוצים לפתוח רק לעצמם את האסי, אלא לכל אזרחי ישראל למשאבי הטבע".

בסופו של הדיון אמר ראש עיריית בית שאן ז'קי לוי כי "לא נצא מהמשרד עד שנמצא פתרון הולם לכולם. זה אפשרי", אך הזהיר כי "אם תהיה שם בעירה - נחזור לשנות החמישים וכולנו נפסיד מזה".