בהמשך לשיחות בין משרד התרבות והספורט למשרד הבריאות, סוכם היום (שלישי) כי אולמות התרבות יפתחו על פי מתווה הרמזור שמגבש פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, ובהתאם לנתוני התחלואה.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "מהלך זה מצטרף לבשורה משבוע שעבר, במסגרתה החזרנו את מופעי התרבות במרחבים הפתוחים. אנו ממשיכים לפעול על מנת לפתוח גם את אולמות התרבות ב-1 בספטמבר. הגיעה העת להחזיר את התרבות לאולמות ולהחיות את עולם התרבות בחזרה".

נכון לעכשיו משרדי הבריאות והתרבות ממשיכים בשיחות על פרטי המתווה האחרונים, שיאפשרו את פתיחת האולמות, לרבות מספר המשתתפים ואחוזי התפוסה. 

מוקדם יותר התייחס לנושא המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שאמר בוועדת הקורונה בכנסת, כי "נפריד בין התקהלות בחלל סגור או בשטח פתוח, נפריד בסוג הפעילות, וההתחשבות תהיה לפי גודל החלל הסגור. מתווה זה יחל לפעול ב-1 בספטמבר ויכלול מופעי תרבות".

ציפי פינס, מנהלת תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר, מסרה: "זו בשורה משמחת, עדיין לא קיבלנו את כל הפרטים ואנחנו לא יודעים באיזו כמות קהל מדובר. אנחנו עומדים בתנאי התו הסגול ונעמוד בכל התנאים שיידרשו על מנת לפתוח את האולמות. להבדיל ממגזרים אחרים, נדרש זמן על מנת להחזיר את התיאטרון לפעילות ואת הקהל לאולמות. מצפים לפרטים נוספים והבהרות בהקדם האפשרי".