משבר הקורונה הכה קשה בדואר. ל"מעריב" נודע כי חברת דואר ישראל, בניהול דני גולדשטיין, צפויה לסיים את הרבעון השני של 2020 בהפסד העולה על 50 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הדוחות יפורסמו ביום שני.

ההפסד מוסבר בירידה במכירות ובמשלוח חבילות, וכן בעצירת פעילותן של חברות סחר בינלאומיות כמו

ועליבאבא. גורם נוסף היה הפסדי ההשקעות הגדולים בבורסה. את הרבעון הראשון סיימה דואר ישראל בהפסד של 105 מיליון שקל.

בתוך כך, נודע כי 15־20 קבוצות משקיעים מהארץ ומהעולם השתתפו בשבוע שעבר בכנס שארגנו הנהלת הדואר ורשות החברות הממשלתיות למכירת 20% ממניות דואר ישראל. הקבוצה הבולטת ביותר היא "אלייד תעבורה" באמצעות חברת UPS. עוד השתתפו בכנס נציגים של קרן ההשקעות פימי שבניהול ישי דוידי, נציגים של קרן ההשקעות פורטיסימו שבבעלות יובל כהן ונציגים של קרן אייפקס ישראל שבבעלות זהבית כהן.

דני גולשטיין - מנכ''ל דואר ישראל (צילום: יונתן בלום)
דני גולשטיין - מנכ''ל דואר ישראל (צילום: יונתן בלום)

גופי השקעה נוספים שהשתתפו באירוע הם נציגי פועלים שוקי הון וכן לאומי פרטנרס. ברכישה מגלה עניין גם קבוצת ניאופרם שבבעלות משפחת פורר. עוד השתתפו באירוע קבוצת פריץ קמפוני (FRITZ) ישראל, העוסקת בתחום השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה. בתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה משמש ראובן שפיגל, מנכ"ל דיסקונט לשעבר, והיא מנוהלת על ידי שי בן גרא.

כל אחת מקבוצות המשקיעים תצטרך לעמוד בתנאי סף מינימליים. באוקטובר ייפתח השלב השני של המכרז, והקבוצות יצטרכו להפקיד דמי רצינות בסך 3 מיליון שקל. לאחר מכן ייערך תהליך התמחרות שיימשך כשלושה חודשים.

שווי התמורה לרכישת 20% ממניות הדואר נאמד ב־250־300 מיליון שקל. הערכות השווי של הדואר בוצעו על ידי חברות הייעוץ גיזה ומקנזי ישראל. חברת דואר ישראל מוערכת בכ־1.35 מיליארד שקל, בשווי מינימום. במסגרת העסקה תשמש הזוכה במכרז לדואר ישראל כמקור לפיתוח עסקי ולהתייעלות.