בעיצומו של המשבר הכלכלי, שהנפגעים העיקריים ממנו הם הצעירים, חסרי היציבות התעסוקתית, בקריה האקדמית אונו נמשכים כמעט כרגיל הליכי גביית שכר הלימוד מהסטודנטים, לרבות שליחת מכתבי התראה על קנסות בשל פיגור בתשלומים. זאת, בשעה שתשלום המשכורות המנופחות לרבים מהמרצים נמשך גם הוא כאילו לא היה משבר.

בימים אלה מנהלת אגודת הסטודנטים במכללה מאבק במטרה להביא את ההנהלה להחזיר לסטודנטים 20% משכר הלימוד של השנה החולפת, שבה נפגעו קשות גם רציפות שגרת הלימודים וגם הכנסתם של רבים מהסטודנטים, המשלמים כ־30 אלף שקל עבור שכר לימוד בשנה.

יו"ר אגודת הסטודנטים אלחנן פלהיימר אמר: "דווקא כשהמשק כולו במצוקה וסטודנטים חווים מצוקות פרנסה, בוחרת המכללה להיות הראשונה שמפנה לנו את הגב. כל מבוקשנו הוא התחשבות שתאפשר לנו להמשיך את חוויית הלימודים בכבוד ולסיים את התואר, שנכון להיום יכול להיות התקווה היחידה שלנו ליציבות תעסוקתית".

לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: אלוני מור)
לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: אלוני מור)

מהנהלת המכללה נמסר בתגובה: "הקריה האקדמית אונו מחויבת לסייע לכל הסטודנטים שלה להמשיך את שגרת לימודיהם ללא חשש כלכלי. לשם כך היא השקיעה לאחרונה 4 מיליון שקל לטובת קרן מלגות מיידית עבור סטודנטים שנקלעו למשבר כלכלי עקב משבר הקורונה.

"עד כה התקבלו 400 פניות לבקשת מלגה וכמעט 100% נענו בחיוב. אנחנו ממליצים ליו"ר אגודת הסטודנטים להפנות את מרצו ואת תקציב האגודה לסיוע לציבור הסטודנטים במקום לנצלם לקמפיין קידום אישי".