כולנו רוצים להיות בריאים, כולנו רוצים להיות מאושרים – אבל אם נאמר את האמת, כולנו רוצים בעיקר עוד כסף, ללא קשר למצב העו"ש הקיים בחשבון הבנק. אם תפתחו את אפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם ותגללו במאגר, סביר להניח שתיתקלו בעשרות פודקאסטים העוסקים באופן כזה או אחר בכסף, הגשמה עצמית, יזמות והשראה. 

מתוך הבליל הקיים, ליקטתי את הפודקאסטים שמכילים את השיחות המרתקות עם אנשים משלל תחומים ועיסוקים, מהן ניתן לשאוב ולהפיק תובנות חשובות וקריטיות. יישום תפיסת העולם וההמלצות הנובעות מההאזנה להסכתים יכול להפוך אותנו לפרודוקטיביים, יצירתיים ובשורה התחתונה – ללמוד מניסיונם של אנשים שכבר הצליחו בגדול כדי להפוך בעצמנו לרווחיים ומוצלחים יותר. 

"כשכסף פוגש אנשים" / יעל גלזר
הפודקאסט של יעל גלזר, מומחית למסחר אונליין, עוסק בשאלה שמעניינת כל אחד שפותח את האפליקציה של הבנק ומייחל לראות שם סכום גדול יותר: איך עושים את זה? איך אני מייצרת יותר כסף?

בהסכתה של גלזר, "כשכסף פוגש אנשים", היא פוגשת אנשים שלא תיכננו להתעשר במיוחד אך בזכות  המיזם שהקימו או ההימור שלקחו – הצליחו לייצר הכנסה ראויה ומתגמלת: נאור נרקיס סיפר לה איך הקים קהילה שמייצרת גם ערך וגם כסף, רעות המפורסמת מקבוצת הצריכה הענקית– "רעות תקני לי" – שיתפה אותה בדרך שעברה עד להקמת הקבוצה בעלת ה-110 אלף חברים ואירה חרקובסקי דותן מגלה איך הפכה את האינסטגרם למקצוע. 

הפודקאסט מפלרטט כמעט בכל פרק עם עולמות השיווק הדיגיטלי והמסחר-אונליין באופן טבעי, מתוקף מומחיותה של גלזר – ובכך נשאר רלוונטי ושופך אור בכל פעם על נישה אחרת בתוך הסקאלה הרחבה של המקצועות בעולם החדש והדיגיטלי.

כל פרק קצר באופן יחסי (בין 30-40 דקות), מה שהופך את השיחות למזוקקות וממוקדות, ויעל שואלת שאלות רלוונטיות ומכוונות בהתאם לעיסוק של האורח. לעתים, בשל החפיפה בתחומים, מורגשת מעט חזרה על הנושאים ועל המסרים העיקריים  – אך אם תלקטו את הפרקים הרלוונטיים ביותר עבורכם – תוכלו לאמץ שיטות עבודה חדשות ולשאוב השראה ואומץ ממי שלקחו את הסיכון לפניכם, והשתלם להם בגדול. 

"רוד שואו" / עמרי זרחוביץ' (גלובס)
התיאור הלקוני של "רוד שואו" הוא: "שיחות עם אנשים שעושים את ההייטק הישראלי", אבל האמת – שמדובר בהרבה מעבר. בהסכתו של עמרי זרחוביץ', עורך מדור ההייטק של גלובס, הוא פוגש לשיחת עומק את חוד החנית של תעשיית ההייטק בישראל: החל מסגן נשיא אינטל העולמית, דרך מנהל מרכז הפיתוח של פייסבוק, מייסד מלאנוקס ועוד מגוון יזמים ומנהלים שמינפו את התפקיד שלהם להצלחות מטאוריות, ובתוך כך, למדו תובנות קריטיות שרלוונטיות לכל מי שאי פעם פתח עסק, ניהל צוות או שוקל להיכנס לתעשייה.

השיחות של עמרי עם המנכ"לים הן ענייניות ופרקטיות, השאלות חדות וקצב ההתקדמות מהיר: אין כמעט מקום לשיחות על רוח ונפש, הפוקוס הוא על ההצלחות והכישלונות בדרך – כאחד, והמטרה העיקרית היא לשמוע את הסודות שמאחורי קירות המשרד השקופים אי שם בגורדי השחקים, שביניהם נסגרות עסקאות ענק בשווי מיליארדי דולרים ונלקחות החלטות מכריעות וחשובות.

עמרי זרחוביץ' עם אייל רפפורט, מנכ''ל מחקר ופיתוח מייקרוסופט ישראל לשעבר (צילום: איל יצהר, גלובס)
עמרי זרחוביץ' עם אייל רפפורט, מנכ''ל מחקר ופיתוח מייקרוסופט ישראל לשעבר (צילום: איל יצהר, גלובס)

באופן אישי הייתי נמנעת מלהאזין לפודקאסט טכנולוגי שבו רק 10% מהאורחות הן נשים אף על פי שישנן נשים חזקות ומובילות בתעשייה (גם אם בכמות נמוכה משמעותית מהגברים) – אך בעקבות הטור זכיתי להאזין לו ואני סבורה שהוא עשוי לסייע להמון ישראלים. לכן, מתוך הבנה שהבעיה פתירה והשינוי יכול להתממש החל מהפרק הבא, החלטתי להמליץ עליו ולו רק בזכות טיבו ואיכויותיו.

האם כל אחד מאיתנו יהיה בעתיד מנכ"ל של תאגיד על? כנראה שלא (ואפילו מזל שכך), אבל את המסקנות והתובנות שניתן להפיק מהשיח עם המנהלים והמנהלות שמובילים חברות אסטרונומיות וטעו לא מעט בדרך - ניתן לתרגם למעשים פרקטיים גם בחיים שלנו, אפילו החל ממחר. 

"פופקורן" / ליאור פרנקל
"פופקורן" הוא אחד מהפודקאסטים הוותיקים והמושמעים בישראל. מגיש אותו ליאור פרנקל, שנושא את דגל "העולם החדש" ומחזיק ברצון לקדם את המציאות בה אנחנו חיים בארץ אל היקום המתקדם והטכנולוגי שנמצא סביבנו. מתוך תפיסת העולם הזו, ייסד פרנקל את "פופקורן", בו הוא מארח אנשים משלל תחומים ועיסוקים ומדבר איתם על יוזמה, השראה ועל הדרך שעברו עד שהגיעו לאן שהגיעו.

כל פרק עוסק בשאלה אחרת, שממנה נגזר שמו. רוב השאלות אכן פרקטיות ורלוונטיות לתחומי עיסוק שונים ומשונים כמו: "איך לחנך בעולם החדש?", "מתי ולמה לעשות רילוקיישן?" או "איך להיות בסט סלר?" אך לעתים מוקדשים פרקים לשאלות יותר מדי רוחניות ואמורפיות לטעמי כמו "איך ללכת אחרי המצפן הפנימי שלך?" או "איך ללכת עם האמת שלך?" שחוטאים בעיניי לקיטש, אך וודאי קיימים גם מי שנמשך ומתלהב מתכנים אלה.

 ליאור פרנקל עם אורי אלבייב (צילום: פרטי)
ליאור פרנקל עם אורי אלבייב (צילום: פרטי)

פרנקל הוא פודקסאטר מצוין: הוא רהוט ומוקפד אך לא זונח את האווירה החיובית והחברותית אשר מקלילה את ההאזנה ושומרת את המאזינים קרובים ונלהבים. לפרנקל קהל מעריצים נלהב שהולך איתו שנים, והסיבות מובנות – האורחים בפרקים נרתמים לשוחח ולספר גלויות על חייהם ואנחנו מרוויחים בתמורה עצות, שיטות והמלצות שאמנם לא עוסקות ישירות בכסף ובהגדלת הכנסה – אך יישומם בחיים האישיים של כל אחד מאיתנו, איש איש ועיסוקו, עשוי להפוך אותנו לפרודוקטיביים יותר, מאושרים יותר ומורווחים יותר – מכל הבחינות.