יו"ר הקואליציה מיקי זוהר התייחס הבוקר (רביעי) להתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית, ואמר בראיון בגלצ: "עדיין לא הגענו לסיכום הנדרש עם כחול לבן". הוא ציין כי הקואליציה תקדם בוועדת הכספים "את ההכנה של החוק לדחיית התקציב לקריאה שנייה ושלישית, כך שכל מה שיוותר זה להצביע במליאה".

זוהר התייחס לפרסום בנוגע לעסקת הנשק, לכאורה, עם איחוד האמירויות, וסיפר: "הייתי בפגישת עבודה אצל ראש הממשלה, ובשעה 20:00 הוא פתח את הטלוויזיה. האיש רתח כמו שמעולם לא ראיתי אותו. הוא זעם על השקר המעוות בפרסום על מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות".

הראיון של נתניהו לרשת סקיי ניוז בערבית. מתוך עמוד הטוויטר של נתניהו

בהמשך התייחס לקיום הרוטציה בין בנימין נתניהו לבני גנץ בשנה הבאה, ואמר: "לא יודע אם גנץ יהיה ראש הממשלה בנובמבר 2021. בהתאם להתנהלות כחול לבן כרגע, נראה שהוא לא יהיה". יו"ר הקואליציה הגיב לפרסומים אודות עסק הנשק, לכאורה, עם איחוד האמירויות, ואמר כי "זה פייק ניוז מוחלט. ראיתי מה ראש ממשלת ישראל עובר ערב-ערב". לדבריו, ההתנהלות של חלק מסוים מכלי התקשורת כבר חצתה כל גבול. "זה כואב הלב לראות מה עושים לראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לישראל מאז הקמתה", ציין.

ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר המדע יזהר שי הגיב גם הוא להתפתחויות הפוליטיות, ואמר בראיון ב-103FM כי "יש משא ומתן בין הליכוד ובינינו במספר ערוצים ונושאים שנידונו בהסכם הקואליציוני ונותרו פתוחים, כדי שנטפל בהם בחודשים לאחר מכן כמו התקציב, כמו הסדר שנקבע בהסכם בינינו ובין הליכוד שיידון וייסגר לגבי נושא של מינויי בכירים".

שי הוסיף בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב, והסביר: "גם התקציב מבחינתו נושא מאוד חשוב וזה עוד לא סגור. אנחנו מקווים מאוד שהחוק שיעבור עכשיו יאפשר למדינת ישראל לדון בתקציב ולקבל תקציב".

בהמשך הראיון התייחס גם הוא לפרסומים אודות סערת מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, ואמר: "כחול לבן כמו כל מערכת הביטחון במדינת ישראל מחזיקה שאנחנו צריכים לשמור על עליונות אווירית בכל המזרח התיכון. זה בא לידי ביטוי בכלי הנשק שיש לנו ובכלי הנשק שיש ליריבים או לשותפים החדשים שלנו במזרח התיכון".



אם זה הסכם שלום לעומת פגיעה בעליונות האווירית של ישראל אתם בעד העליונות של צה"ל?
"אנחנו בעד שימור יכולותיה הביטחוניות של מדינת ישראל שבאות לידי ביטוי בעליונות אווירית".

גם במחיר שההסכם לא יתקדם?

"ההסכם יתקדם הוא לא מותנה בעניין הזה. יש הכחשה גורפת של משרד רה"מ וגם של הבית הלבן. אני יודע להגיד שאנחנו יודעים לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל. אזרחי ישראל יכולים לשבת בשקט כשיש שר ביטחון שמכיר מעולה את המערכת".

הוא לא מכיר, לא מעדכנים אותו בכלל.
"שר הביטחון של מדינת ישראל, ואני חושב שגם רה"מ ישמרו על מערכות הביטחון של מדינת ישראל, כולל עליונות אווירית. הנושא הזה לא ישתנה לא בעקבות ההסכם הזה ואל בעקבות הסכם אחר".

תהיה רגוע אם תגלה שיש עוד מטוסים כאלה באזור שלנו?
"אני לא מומחה למטוסי F35 , אני כן יודע על מי אני יכול לסמוך בעיניים עצומות, והאדם הזה יושב היום על מערכת הביטחון של מדינת ישראל. גם אתם וגם אני יכולים לישון טוב כשבני גנץ נמצא שם".