בג"ץ דחה היום (רביעי) את עתירת תושבי השכונות רחביה וטלביה, אך קיבל את מתווה המשטרה לפיו בהפגנות בבלפור לא ייעשה שימוש באמצעי רעש חריגים (צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה וכדו'), החל מ-21:30. החל מהשעה 23:00 לא יותר שימוש גם באמצעי רעש אחרים.

בית המשפט העליון קבע פה אחד כי אין מקום להתערב בשיקול דעתה של משטרת ישראל בתנאים שקבעה להפגנות המתקיימות מול המעון הרשמי של ראש הממשלה, בכפוף למתווה שהציגה. בית המשפט לא קיבל את טענות התושבים הגרים בסמוך למעון בבלפור ואישר את המשך קיום ההפגנות השבועיות בהתאם להגבלות אכיפת הרעש.

אלפים בהפגנה בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)

הרכב השופטים דחה את העתירה, והשופט עוזי פוגלמן ציין בפסק הדין כי "העותרים לא הצביעו על פגם בשיקול דעתה של משטרת ישראל בקבעה את התנאים המתוארים להפגנות מול המעון הרשמי של ראש הממשלה". לדבריו, "איני מקל ראש בפגיעה הנגרמת לעותרים כתוצאה מההפגנות, שהשקט ברחובותיהם מופר בתקופה האחרונה בתדירות לא מבוטלת ועל הגישה לבתיהם מוצבים קשיים. אלא שבנסיבות שהוצגו לפנינו ובכפוף לתנאים שהובהרו על ידי המשטרה - הפגיעה בתושבים היא בבחינת 'הכרח בל יגונה' למימוש הזכות להפגין".

בית המשפט הוסיף ודחה את הטענות כי יש להטיל מגבלות נוספות על ההפגנות בשל נגיף הקורונה - מעבר לעטיית מסכות והקפדה על כללי הריחוק החברתי. כמו כן נדחו טענות העותרים נגד מידת האכיפה של המשטרה את המגבלות וההנחיות. נקבע כי אין מקום להורות מראש על דרך פעולה כזו או אחרת לעניין אכיפת הנחיות המשטרה לאחר שהמשטרה הבהירה כי היא אינה מתנערת מחובתה לאכוף וליישם את המגבלות אשר הוטלו על ידה בעניין ההפגנות.

פסק הדין של בג"צ בעתירת תושבי רחביה by maariv on Scribd

בתגובה להחלטת בג"צ לאפשר להפגנות מול מעון ראש הממשלה להתקיים כסדרן נמסר מתנועת 'קריים מיניסטר': "עוד ניסיון של המושחת מבלפור ועושיי דברו להגביל את המחאה כשל. בית המשפט שמר על זכות ההפגנה כזכות יסוד בסיסית בדמוקרטיה ואנו מקווים שלמרות הפחד וטירוף המערכות השוררים בבלפור,היה זה ניסיון השתקה אחרון. הציבור שרואה את הקריסה הכלכלית והניהול הכושל ימשיך להגיע בהמוניו מדיי שבוע ויאמר בקול ברור שראש ממשלה מושחת וכושל חייב ללכת."