תקראו לקורונה איך שתרצו, אין מה לומר שהיא שינתה ועוד תשנה את סצנת האוכל בצורה מטורפת, לא רק מסעדות שנסגרו או מיזמים מעניינים שנפתחו אלא דווקא ההסתגלות הקולינרית היא זו שמפתיעה, אנשים ומקומות ממציאים את עצמם מחדש, מפתחים מערתת משלוחים מתוכחמת ועשירה יותר, מייצרים מארזים עד הבית גם של המסעדות הנחשבות המבורגר. כן כן, מתברר שהקציצה המפורסמת הפכה לסמל ההצלחה הקורונאית וההבנה שאותה קציצה יכולה להציל לא מעט עסקים ולאושש אותם עד יעבור הזעם- כיאם מסעדת נומה יכולה להפוך למסעדת המבורגרים אז גם אנחנו יכולים.

אכן רואים את זה בשטח כשכמעט בכל שבוע צץ לאו תפריט המבורגרים חדש או מקומות משנים את כל המערכת שלהם להמבורגריה משודרגת. ואיך אפשר שלא להזכיר את מסעדת לוויתן המפורסמת מאילת שעובדת כיום רק על המבורגרים.
אז בחרנו כמה המבורגרים שכדאי לכם לטעום שיצאו ממש בחודש-חודשיים האחרונים כולל מיזם שהוא רק משלוחים, יומנגוס שהבינו שכדאי להם להכנס לתל אביב, ציזבורגר כשר ומושחת במיוחד ועד המבורגרים לצד דרינק של ג'ין ואפילו הרשתות השתדרגו.

פינת המבורגרים תל אביבית
בר "הדנים", בית הקפה הוותיק "סטריטס"  ובר הג'ין הראשון בישראל " גין קלאב סופרים" הממוקמים בפינת קינג גורג ובר גיורא התאחדו לפסטיבל המבורגרים מושחתים מחוות צוק שיערך כל שלישי החל משש בערב לצד שפע של קוקטיילים על בסיס ג'ין, בירות ודרינקים ואפילו סתם קפה קר.
מה בתפריט: בורגר בקר /  צ'יז בורגר מלא בגבינת מוצרלה /צ'יז בורגר עם מאק אנד צ'יז /קראנצ'י מאנצ'י- בורגר בקר, ברבקיו מעושן וטבעות בצל פריכות / בורגר עם צ'אטני מנגו חריף מתוק ואננס / בורגר עם טחינה סמיכה, עמבה, סלט ירקות והרבה פטרוזיליה / ביונד מיט-טבעוני  לכל אלו ניתן להוסיף שפע תוספות וצ'פס בציפוי טוגרשאשי או מתובלים בפרמזן וגרידת לימון.
מחיר: 30-45.
The streets – המלך גורג 70 // Denim, drinks first- המלך גו'רג 83 // Gin club supreme- המלך גורג 83

המבורגרים בפינה (צילום: רן בירן)
המבורגרים בפינה (צילום: רן בירן)

צוציק- חוות צוק
לחובבי הפודיז אין צורך להציג את חווץ צוק והשף שלה - אסף שנער שבעצם מייצגים את כל מה שקשור לפארם טו טייבל. כל הבשר והירקות מגיעים מהחווה עצמה והנתחים שלהם והמעדניה העשירה ידועים בכל רחבי תל אביב. הקורונה קצת שינתה את כללי המשחק ואסף החליט לשנות קצת את הקונספט של חוות צוק עם תפריט המבורגרים שכמובן חייב להיות מסקרן ומושחת. לצד אלו יהיו עוד נתחים ומנות.
מה בתפריט: המבורגר קצבים /  המבורגר וואגיו מרעה  / המבורגר טבעוני  / קבב טלה . אל ההמבורגר ניתן לשדך תוספות כמו צ'יפס בטנדורי עם גבינות פטה וצ'רקסית, ריבת בצל, איולי קימצ'י, חריף מותסס וקולסלאו דלעת מוחמצת, סלסת תירס, לימון כבוש ושום, גאודה בקר, חזה אווז מעושן. כמו כן יהיו מנות נוספות כגון מינוט סטייק פילה עם ירקות מהחווה, בצל מקורמל, ביצת עין ומיונז, ונתחים על העצם.
מחיר: 48 - 67 שקלים להמבורגרים.
צוציק בחוות צוק משה פרלוק 5, רמת אביב החדשה, תל-אביב 077-515-5905

צוציק המבורגר (צילום: נתנאל ישראל)
צוציק המבורגר (צילום: נתנאל ישראל)


Stuck in the middle- המבורגר אונליין
כיאה לטרנד המחתרתי והקורונה , גם פה מיזם הכריכים האינטרנטי החדש Stuck in the middle מבוסס על משלוחים בלבד דרך וולט .
מה בתפריט: מבחר כריכי בשר והמבורגרים. קלאסי עם רוטב צ'יפוטלה וירקות / בייקון טלה, ביצה מקושקשת רושטי ועגבניות קונפי / אונטריב מפורק, ביצת עין, רושטי וצ'יפוטלה  ומגוון טבעוניים.
מחיר: 45-52 שקלים
https://wolt.com/he/isr/tel-aviv/restaurant/stuck-in-the-middle

Stuck In The Middle (צילום: אינסטגרם)
Stuck In The Middle (צילום: אינסטגרם)

הרוויס בורגר הירושלמי עם צ'יזבורגר בייקון מושחת כשר
HARVEY'S BURGER SHACK‏- הוא בר ההמבורגרים של מעשנת הבשר הרוויס הירושלמית שהצליח לייצר את הצ'יזבורגר-בייקון המושחת הראשון והמבורגרים כשרים מושחתים שלא יביישו אף חילוני חובב שרצים וזאת בזכות האספקה הבלתי נדלית מהמעשנה.
מה בתפריט:  בייקון צ'יזבורגר עם גבינה טבעונית ובייקון טלה/ בשר צלעות מפורק בעישון עץ היקורי, רוטב ברביקיו, עגבנייה, חמוצים, טבעות בצל ביתיות / בורגר ג'ק דניאלס - רוטב ברביקיו ג'ק דניאליס, בייקון אסאדו, צ'דר, בצל מקורמל, חמוצים והרוטב של הארווי / כריך רובן - פסטרמה בקר מעושנת, כרוב כבוש, גבינת מוצרלה צמחונית, חמוצים ועוד מגוון כריכים.
מחיר: 35-76
https://www.mishlohim.co.il/menu/10435/

הרוויס ציזבורגר (צילום: דניאל לילה)
הרוויס ציזבורגר (צילום: דניאל לילה)

JemsBurger - של מבשלת ג'מס
מבשלת ג'מס הבינו שהמבורגר זה הקטע והמבורגר ובירה הולכים טוב ביחד ויצאו במבצע בירה והמבורגר לשבוע לצד השקה של ההמבורגר-בירה שלהם.
מה בתפריט: 200 גרם מבשר אנטריקוט טרי עם מגוון תוספות ורוטב הבית על בסיס בירת סטאוט של Jem's ותוספת לבחירה.
מחיר: 64 שקלים
המנה מוגשת בימים אלו בסניף המבשלה בפתח תקווה, ובסניפי מודיעין, דרורים, באר שבע ורמת החיל.

ג'ימס בורגר (צילום: יחצ)
ג'ימס בורגר (צילום: יחצ)

טוסטבורגר
במהלך שיטוט באלנבי תוכלו לקלוט את הטוסטבורגר, שנפתח ממש בימים אלה ומשלב שתי אהבות עזות של הישראלים- טוסט והמבורגר. חומרי גלם פשוטים, מהירים וזמינים. הבשר הטחון החי נכנס היישר אל תוך חצי לחמנייה ומשם לטוסטר לזמן הכנה של כ-6 דקות על השעון.
מה בתפריט: ההמבורגר שמגיע ב-3 גירסאות:  100 גרם ( 21 ₪) / 200 גרם (37 ₪) / 300 גרם (49 ₪). טוסטבורגר עם סלט ביצים, עגבניה ומלפפון חמוץ  / טוסטבורגר עם ריבת בצל, צ'אנקים של בייקון טלה ועלי אורגולה / טוסט בורגר עם קוביות אננס מוקפץ בצ'ילי וגבינה כחולה  / טבעוני מחלבון אפונה, ריבת בצל ועלי אורגולה.
מחיר: 21-57
טוסטבורגר, אלנבי 93, תל אביב, להזמנות 077-980-0533
https://wolt.com/he/isr/tel-aviv/restaurant/toast-burger

טוסבורגר צדר וסלט ביצים (צילום: אנטולי מיכאלו)
טוסבורגר צדר וסלט ביצים (צילום: אנטולי מיכאלו)

מינימנגס
רשת ההמבורגרים יומנגס, מגיעה לראשונה לתל אביב עם פופ אפ המבורגרים כמה שיותר מוגזמים ועתירי תוספות לצד גם לחמניות מיוחדות: לחמניית תירס עם פולנטה, לחמניית חמאת בוטנים עם בוטנים מסוכרים ועד לחמניית פרעצל עם גאודה וצ'ילי.
מה בתפריט: המבורגר צרפתי מבשר בקר עם כבד אווז, שמן כמהין, חרדל דיז׳ון וריבת בצל/ המבורגר איטלקי בלחמניית עגבניות ובזיליקום; / המבורגר מקסיקני חריף/ המבורגר פיני עם חזה אווז, מולרד, קשיו ומזרק מייפל/המבורגר פילדלפי עם חזה אווז מעושן, שמאלץ, פרובלונה, אגוזי מלך וגבינת שמנת עם בצל ירוק וזעפרן. ושפע ענק של תוספוות מושחתות כגון אנטריקוט, גבינות איטלקיות, נקניקיות ועוד
מחיר: 36-87 תלוי בהרכב
מינימנגס. אחד העם 15, תל אביב

יומנגוס פופ אפ (צילום: גיל אבירם)
יומנגוס פופ אפ (צילום: גיל אבירם)

סימפל בורגר- לבוא לקחת
סימפל בורגר הוא עוד פופ-אפ מחתרתי של המבורגרים שפועל כרגע רק על הזמנות מראש ואיסוף עצמי. גם פה ההמבורגר בגרסת הסמאש קציצה דקיקה של 100 גרם בקר עם האופציה לכפול.
מה בתפריט: בורגר בקר בלחמניית בריוש עם גבינת צ'דר, בצל , מלפפון חמוץ ורוטב סודי, ניתן להוסיף עוד קציצה, צ'יפס כמובן ודיל של ארבעה המבורגרים וארבע מנות צ'יפס.
די לדעת באילו ימים פועל סימפל בורגר תצטרכו לעקוב באינטסגרם או להיכנס לפייסבוק,. את ההמבורגרים אוספים בתיאום מראש.
מחיר: החל מ-34 שקלים ועד 185ה שקלים לדיל לארבעה.
סימפל בורגר, זלמן שניאור 4 תל אביב להזמנות

סימפל בורגר (צילום: פייסבוק)
סימפל בורגר (צילום: פייסבוק)


אגאדיר על הקרח
ברשת 'אגאדיר', פיתחו יחד עם שף הרשת רוברט קלוגר, צידנית קולינארית עם כל מה שצריך כדי ליהנות מהקיץ ולהכין, בבית או בחוץ, ובכל זמן שתרצו, המבורגרים עסיסיים בלחמניה, עם צ'יפס פריך וחמוצים. בערכה המדוברת תוכלו למצוא: המבורגר בשני גדלים משתנים (160 / 220), שקיות צ'יפס, לחמניות וחמוצים . כל זה, לצד שישיית בירות קרלסברג 'לומה' .המארז המשמח מגיע בתוך צידנית ממותגת שתוכל לשמש אתכם לאחר מכן ועם הוראות הכנה מדויקות ופשוטות. 
המחיר: 179-169 שקלים
להזמנות: www.agadir.co.il 5690*

צידנית החירום של אגאדיר (צילום: לאון יעקובוב)
צידנית החירום של אגאדיר (צילום: לאון יעקובוב)