שלום למנדטים: אם בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ציפו שהתמונות של ישראלים המצטלמים במרומי מגדל בורג' חליפה ומשוטטים בקניונים הזוהרים של דובאי יתורגמו מיד לגשם של מנדטים, הרי שסקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עבור "מעריב" - עלול להשבית את השמחה.

מטוס החמקן F35 בדרך לישראל

הסקר נערך אתמול, לאחר פרסום הדיווחים על מכירה אפשרית של מטוסי חמקן לאיחוד האמירויות ולאחר פארסת פיטוריו של דובר משרד החוץ הסודני, שמיהר לנופף מוקדם מדי בזרי שלום. ייתכן ששני האירועים האלה ציננו את ההתלהבות הראשונית בקרב הציבור.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הייתה מפלגת הליכוד מקבלת 29 מנדטים. אומנם עלייה של שני מנדטים לעומת הסקר הקודם, אבל הרבה פחות מהדיווידנד שלו ציפו בעקבות פעמי השלום מאיחוד האמירויות והאיתותים מבחריין ועומאן - והרחק מ־36 המנדטים בכנסת הנוכחית. מחודש מאי ועד אתמול איבד הליכוד בסקרים 12 מנדטים.

נראה שגם הנתונים על המיתון העמוק שאליו נכנס המשק והאיום בסגר כללי בחגים עושים את שלהם. על פי הסקר, מי שנושפת בעורפו של הליכוד היא יש עתיד־תל"ם, שמתייצבת זה הסקר השני ברציפות על הישג מרשים של 20 מנדטים.

יאיר לפיד, משה יעלון  (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
יאיר לפיד, משה יעלון (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

את השלישייה הפותחת סוגרת ימינה, שממשיכה להתחזק ומקבלת הפעם 19 מנדטים, אחד יותר מאשר בסקר הקודם. יו"ר המפלגה נפתלי בנט נתפס בציבור כפרויקטור האמיתי של ההתמודדות עם נגיף הקורונה. הרשימה המשותפת מקבלת 14 מנדטים, אחד פחות מאשר בסקר הקודם.

נפתלי בנט בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
נפתלי בנט בדיון במליאה (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

כחול לבן ממשיכה לדשדש הרחק מאחור וזוכה זה סקר שני ברציפות ב־9 מנדטים. ישראל ביתנו יציבה עם 9 מנדטים וכך גם ש"ס, עם 8 מנדטים. יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ואילו מרצ נחלשת ומקבלת 5 מנדטים בלבד, לעומת 7 בסקר הקודם.

בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

גרף המנדטים

מתחת לאחוז החסימה נותרו העבודה עם 2.1%, עוצמה יהודית עם 1.9%, גשר עם 0.3%, הבית היהודי עם 0.2% ודרך ארץ עם 0.2%.
חלוקת הגושים המסתמנת: ליכוד וחרדים - 44, ימינה וישראל ביתנו - 28, מרכז־שמאל - 48.

בסקר השתתפו 527 חברים בפאנל המשיבים של Panell4all לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 4.4%.

הסקר המלא יפורסם מחר ב"מעריב־סופהשבוע"