זה רשמי: קאמלה האריס נבחרה הלילה (בין רביעי לחמישי) באופן רשמי למועמדת של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב. בנאומה, תקפה בחריפות את ממשל טראמפ, כינתה את הנשיא "חיית טרף" וטענה כי "כישלון המנהיגות של הנשיא עלה בחיי אדם ובאובדן פרנסה". 

נאום הקבלה של קאמלה האריס (צילום: רויטרס)

האריס, האישה השחורה והאסייתית- אמריקאית הראשונה בתפקיד, התייחסה בנאומה לאוכלוסייה האפרו-אמריקאית בישראל, לזכויות נשים, ולפגיעה באוכלוסיות מוחלשות במעצמה. "הכאוס הבלתי פוסק גרם לנו להתרחק כאומה, וחוסר התפקוד הזה גורם לי לחשוש לעתידנו", אמרה במהלך אירוע שנערך במטה של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, בעיר הולדתו וילמינגטון שבדלוור. 

"עלינו לבחור נשיא שיאחד בינינו - בין האפרו-אמריקאים, הלטיניים, האסייתים, מישהו שיוביל את כולנו לעבר העתיד שכולנו רוצים באופן קולקטיבי, לכן עלינו לבחור בביידן", הוסיפה. 

ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)
ג'ו ביידן, קמלה האריס (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, נשא דברים לפני קאמלה, ובתוך כך תקף את הנשיא המכהן כשאמר: "במשך כ-4 שנים, טראמפ לא הראה שום עניין להשקיע בעבודתו כנשיא. הוא מתייחס לנשיאות כתכנית ריאליטי, ומשתמש בתשומת הלב לה הוא זוכה כאוות נפשו". 

טראמפ מצידו לא נשאר חייב, והגיב בדרכו בציוצים דרך חשבון הטוויטר שלו, בפוסט בו השמיע ביקורת כלפי קאמלה, בו טען שכינתה בעבר את המועמד הדמוקרטי ביידן "גזען" וטענה כי אינו כשיר לתפקיד. 

גם המועמדת הדמוקרטית בסבב הבחירות הקודם, הילארי קלינטון, שהובסה על ידי טראמפ, נשאה דברים בכנס, ואמרה כי היא שומעת על הרצון לשינוי שלטוני מהאומה האמריקאית, ואף ציינה כי רבים אומרים לה כי הם מתחרטים שהצביעו לנשיא טראמפ מלכחתילה, או שלא הצביעו כלל. "המצב הפעם צריך להיות שונה - כולם צריכים לצאת ולהצביע, מדובר בחיים שלנו", קראה. עוד הוסיפה כי "ביידן וקאמלה יכולים לנצח ב-3 מיליון קולות, אבל עדיין להפסיד. אנחנו צריכים נתוני הצבעה גבוהים כדי שטראמפ לא יוכל לחטוף את דרכו לניצחון הפעם". 

ננסי פלוסי, דוברת בית הנבחרים, הביעה את תמיכתה, ואמרה כי היא ראתה את הזלזול של טראמפ באזרחים: "הוא לא מכבד עובדות, הוא מזלזל במשפחות עובדות ובייחוד בנשים, הוא מזלזל בבריאות שלנו ובזכויות שלנו - וזה ניכר במדיניות שלו. אנחנו יודעים מה שהוא לא יודע - ארה"ב תשגשג כשנשים ישגשגו".