בהמשך להפגנות ההורים: שרי האוצר והחינוך הודיעו היום (חמישי) כי גובש מתווה התקציב שיאפשר את המשך הפעלת תכניות החינוך המשלימות לשנת הלימודים הבאה. במסגרת התכנית, הוסטו תקציבים של מומשו במלואם עבור פעילות החינוך המשלים לשנה הבאה, וזאת בסכום של 1.15 מיליארד ש"ח מבלי לחרוג ממגבלת ההוצאה מחוק יסוד משק המדינה. 

התכנית שהוצעה תאפשר את המשך הפעלת תכניות החינוך שנדרשות על מנת לפתוח את השנה בזמן, כולל הפעלתם הסדירה של הצהרונים, תכנית היל"ה לנוער סיכון, תכנית מיל"ת, תכנית קרב, שירות לאומי וכן תכניות רבות נוספות לילדים ונוער שמצויים בסיכון, עם צרכים מיוחדים, מהפריפריה ועוד. 

ראש הממשלה נתניהו מתייחס לפתיחת שנת הלימודים

שר החינוך יואב גלנט בירך על ההתקדמות והודיע: "שנת הלימודים תשפ"א תיפתח ב-1 לספטמבר. החינוך המשלים הוא חיוני לתפקוד מערכת החינוך. תכניות רבות וטובות ימשיכו להיות עוגן חינוכי עבור עשרות אלפי ילדים ובני נוער. שיתוף הפעולה בין משרדי החינוך והאוצר מוכיח את עצמו פעם נוספת. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ, ולאנשי משרדו על שותפות מלאה ועשייה למען התלמידים, עובדי ההוראה וכלל הציבור בישראל". 

שר החינוך יואב גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)
שר החינוך יואב גלנט מציג את מתווה החזרה ללימודים (צילום: אבשלום ששוני)

שר האוצר ישראל כ"ץ הצטרף לדבריו ואמר: "אני רואה חשיבות רבה בחינוך המשלים ושמח לבשר שמצאנו פתרון שיאפשר את הפעלת התוכניות החשובות הללו, בפתיחת שנת הלימודים תשפ"א באחד בספטמבר. המתווה יתן מענה תעסוקתי לאלפי אנשי הוראה העוסקים בתוכניות חשובות אלו, לצד מענה חינוכי לעשרות אלפי ילדים בישראל. 

בשעה המורכבת הזאת, עלינו למצוא פתרונות ולאפשר את פתיחת המשק כדי להניע את הכלכלה הישראלית. פעילות מלאה של מערכת החינוך תאפשר למיליוני הורים בישראל לצאת לעבודה – כדי לסייע לצמיחת המשק והכלכלה".

ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)
ישראל כץ (צילום: אוהד צויגנברג)

בתוך כך, מאות מורים ומנחים בתוכנית היל"ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) לנוער בסיכון שנשר ממערכת החינוך, המאוגדים בכוח לעובדים, וכן תלמידים ובוגרים של התוכנית והוריהם, הפגינו אתמול מול קריית הממשלה בתל אבי, מחאה על סגירת התוכנית בשנת הלימודים הקרובה בשל היעדר תקציב לתוכניות החינוך המשלימות.

"שעון החול מתקתק, ואם הממשלה ומשרד החינוך לא יתעוררו, 8,000 תלמידים ייפלטו לרחוב, רובם נוער בסיכון, ואיתם 1,600 מורי הקבלן בתוכנית", מזהירים בכוח לעובדים. המפגינים זעקו: "גם לנו מגיע ללמוד" ו"בגלל חוב לא זורקים נערים לרחוב", אמרו המפגינים.