פרשת האונס הקבוצתי באילת שמזעזעת את המדינה לא פסחה על המערכת הפוליטית: שורה של חברות וחברי כנסת מכל גווני הקשת הפוליטית התייחסו לפרשה הקשה, שבה לפי החשד נאנסה נערה בת 16 על ידי 30 גברים בבית מלון בעיר הדרומית, גינו את הפוגעים וקראו להענישם במלוא החומרה, ואילו שר החינוך, יואב גלנט, הנחה את השירות הפסיכולוגי של המשרד לפעול בשנת הלימודים הבאה לחינוך מונע אלימות מינית.

"מערכת החינוך, הנהלת משרד החינוך ואני כשר החינוך וכאב לילדים, מזועזעים וכואבים, ואומרים היום אמירה נחרצת וברורה: מערכת החינוך תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, כדי לחנך למניעת עבריינות מסוג זה", אמר גלנט. "נחזק את החינוך, נעצים את כישורי החיים, ונפעל לכך שכל נער ונערה בישראל מבינים לעומק מהם גבולות האסור והמותר, ומהי בשלות והתפתחות תקינה ובריאה".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לפרשה וסיפר כי סוכם על פתיחת חדר אקוטי לנפגעות ונפגעי אונס בבית החולים יוספטל באילת: "הדברים שפורסמו על מה שקרה באילת הם ההפך של ערבות הדדית. 'כסדום היינו, לעמורה דמינו', נכתב בהפטרה שקוראים לפני תשעה באב. מדובר בערעור טוטאלי של כל הערכים עליהם בנויה החברה שלנו. עלינו להוקיע את כל המשתתפים במעשה הנורא הזה. המקביל עלינו לתת מענה ראוי לקורבנות של מקרים דומים בתקווה שלא יקרו. במסגרת העבודה סיכמנו על פתיחת "חדר אקוטי" לנפגעות תקיפה מינית ביוספטל ובימים הקרובים יינתן שם טיפול ראוי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למקרה המזעזע בטוויטר, וכתב: "קראנו הבוקר, רעייתי שרה ואני, על פרשיית האונס באילת כפי שפורסמה. זה מזעזע, אין מילה אחרת. זהו לא רק פשע נגד הנערה, זה פשע נגד האנושיות עצמה שראוי לכל גינוי ושיש למצות את הדין עם האחראים לו".

שר החוץ, גבי אשכנזי צייץ בטוויטר: "אין מילים שיכולות לתאר את הזעזוע העמוק ממעשה האונס באילת. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול במהירות וביסודיות ולהגיע לחקר האמת, כך שכל הפושעים המעורבים בפרשה יבואו על עונשם במלוא חומרת הדין. כמשרתי העם, זוהי חובתנו הערכית והמוסרית לדאוג שמעשי נבלה מסוג זה לא יחזרו על עצמם בעתיד. כולנו מחוייבים לחשבון נפש עמוק איך יתכן שאירועים כאלו מתקיימים בקרבנו".

שרת התפוצות, עומר יענקלביץ', התייחסה לפרשה הקשה: "אי אפשר להירדם בלילה אחרי כותרת על נערה בת 16 שנופלת קורבן לעשרות גברים. זה אירוע מפלצתי שהוא מעבר ליכולת התפיסה של השכל האנושי. הוא לא סיפור של עבריין/סוטה חריג, אלא של מציאות חברתית שחייבים למגר. לא מספיק רק מיצוי הדין הפלילי, חובה לבדוק איפה הבעיה במישור החינוכי והחברתי".

חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס אמרה כי "אונס הנערה ע״י קבוצת גברים הוא אירוע מזעזע, שהדיר שינה מעיניי, לאור הנזק הפיזי ובעיקר הנפשי שנגרם לה. לא יכולתי כאמא להימנע מהמחשבה מה עובר עליה ועל הוריה. אם כל כך הרבה גברים פשעו, בלי שיהיה ולו אחד שיעצור את הזוועה - זו תעודת עניות חינוכית וחברתית. חובתנו לפעול לשינוי יסודי".
 
"מחריד!", צייצה חברת הכנסת אוסנת מארק. "30 גברים ואפילו לא צדיק אחד בסדום. אחד שיעצור את הטירוף הזה! אחד שיסתכל לה בעיינים ויתעלה מעל החייתיות והרוע. המקרה הזה מרעיד את אמות הסיפים והוא מתחיל ללא ספק בשיח המיני הפוגעני והמתירני שמשתולל פה. כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה צריך לגדוע את ניצני האלימות וזה מתחיל בשיח".