ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב (חמישי) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, וביקש ממנו לעשות כל מאמץ כדי להימנע מבחירות. לדבריו של נתניהו, אם כחול לבן יקבלו את הצעת הפשרה של הליכוד, יימנעו הבחירות עוד היום. נתניהו אמר לגנץ: "צריך לשים כל שיקול פוליטי אחר בצד. אזרחי ישראל צריכים ממשלה מתפקדת שפועלת למען הצלת חייהם ופרנסתם. אם תקבלו את הצעת הפשרה נוכל למנוע בחירות. בוא נעשה הכל כדי לפתור זאת עוד היום".

ראש הממשלה נתניהו מגיב לגנץ בראיון בערוץ 20

בליכוד טוענים שהעבירו הצעה לכחול לבן אך מסרבים לפרט בעניין. מנגד, בכחול לבן לא מעוניינים להגיב, אך טוענים שאינם מכירים הצעה מסוג זה. שר התרבות, חילי טרופר (כחול לבן), אמר בראיון בחדשות 12 הערב: "אנו מוכנים לדבר, אבל קודם יש להוריד את סוגיית הבחירות מהפרק. אני אומר לנתניהו: 'תאמר שאין בחירות ולא משנה מה יהיה'".  

בימים האחרונים גברה התחושה בציבור, לפיה הכנסת צפויה להתפזר בימים הקרובים וללכת לבחירות. בתוך כך ערך אתמול נתניהו ביקור מתוקשר בשוק מחנה יהודה בירושלים. 

מוקדם יותר הערב, נזף שר הביטחון, בני גנץ, ברה"מ נתניהו. גנץ שלח לרה"מ מכתב זועם, בו ביקר את התנהלותו בפרשת שיחת הטלפון בין ראש המל"ל, מאיר בן שבת, לבין מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

המתיחות בקואליציה עלתה מדרגה בימים האחרונים, נוכח העובדה כי יום שני הקרוב יהיה היום האחרון להעברת החוק לדחיית אישור תקציב המדינה. אתמול דנה וועדת הכספים של הכנסת באישור החוק, אולם התפזרה בלי לקבל החלטה בנושא. לסוגיית התקציב מצטרפת סוגיית מינוי הבכירים במערכת אכיפת החוק, המהווה אף היא סלע מחלוקת בין הליכוד לכחול לבן. מינוי היועמ"ש, פרקליט המדינה והמפכ"ל עומדים במרכז המשבר הקואליציוני, כאשר כחול לבן מתנגדים למעורבות נתניהו בבחירתם, בעוד שהוא מעוניין לבטל את וועדת האיתור הצפויה למינויים.