פרשת האונס הקבוצתי באילת: אלפים יצאו אתמול להפגין ברחבי המדינה נגד תרבות האונס בעקבות הפרשה. כתב הפלילים בוקי נאה ביקש לצנן את הזעזוע מאחר ולטענתו לא היו באירוע 30 גברים שאנסו את הנערה. בראיון לניסים משעל ב-103FM הוא אמר: "מדובר באונס מבחינת החוק כי היא בת 16 ולא יכולה להביע הסכמה. לא היו 30 גברים, ייתכן שהיא זאת שיזמה את זה - המשטרה תברר מה קרה. יש 20 חוקרים שמנסים בכל דרך אפשרית כדי שתוך יומיים שלושה נבין מה קרה".
 
אני מניח שבמקרה כזה עוד לא נתקלת.
"אנחנו לא יודעים אם לקרוא לזה מזעזע, אנחנו בינתיים ניזונים מכל מיני שמועות, אנחנו כבר עושים הפגנות, כאילו היה כבר גזר דין ואנחנו יודעים מה קרה. אנחנו לא יודעים בכלל מה קרה".

30 גברים בתור, מיצג (צילום: מתנדבת בעמותת רוח נשית)
 
אבל הנתונים, גם יש לך ספק לגבי 30 גברים...
"נתונים של מי? תכף נדבר על מאיפה הגיע המושג הזה 30 גברים, אבל בוא רגע נדבר לפני זה. לפני זה יש קיץ ויש הרבה ילדים וילדות בני 16 ו-17 מלאים בהורמונים שלא יכולים לטוס לאיה נאפה, והם מחפשים פתרון אחר רחוק מההורים, איפה שאפשר לשתות הרבה אלכוהול ולעשות הרבה ברדק. יש באילת בתי מלון שמוכנים לארח ילדים כאלה, בני 17-16, למרות זה שהם עושים מדורות בחדרים, אתה זוכר? והם שוברים את הרהיטים, ואחרי שהם עוזבים, המלון נראה כמו אחרי מלחמת עולם. יש כזה בית מלון באילת, ושותים. בית מלון כזה או אחר, אנחנו גם לא יודעים אם עדיין זה בית המלון הזה. במלון הזה הרבה ילדים וילדות שתו אלכוהול, וילדה בת 16 כנראה עלתה לחדר שלה וכנראה שקיימה יחסי מין. לא היה לה עם זה שום בעיה, היא לא הייתה מספיק שיכורה כדי להגיד לעצמה, די. זה עבר בשלום, הכול בסדר. מה הרתיח אותה? שלמחרת בבוקר, אחד החברים שלה אמר שיש סרטים ואם היא רוצה לראות את הסרטים, ואז כשחזרה הביתה לאשקלון, היא סיפרה להורים שלה על זה שיש סרטים ויש תמונות, זו הבעיה".
 
מה שאתה אומר בעצם, לא היה אונס.
"אנחנו לא יודעים, שנייה, שנייה. זה אונס מבחינת החוק כי היא בת 16 ולא יכולה להביע הסכמה. אז בכל מקרה בחוק זה נקרא אונס, אבל בוא נלך רגע עם עובדות קדימה ואחרי זה ננתח את זה. אז היא הלכה למשטרת אשקלון, הגישה תלונה במשטרת אשקלון, ומשטרת אשקלון שלחה חוקרים לאילת והתחילו לעבוד על התיק הזה. עצרו מישהו שכנראה היא התכתבה איתו והיא אמרה, 'זה הוא'. עכשיו, עצרו אותו, והוא אמר משפט, 'זה לא רק אני, היו שם איזה 30 אנשים', מזה נולד המושג 30 אנשים. באה המשטרה, לקחה את המצלמות, ואת המצלמות ראו לפני זה בעלי המלון, כן? גם אם היו 30 אנשים, תחשוב איזה תור 30 אנשים שאחרון בתור מחכה 6-5 שעות כדי שיגיע תורו, ושנינו מפעילים טיפה את ההיגיון, ואומרים, 'זה לא יכול להיות'. עכשיו, בטוח, היה 1 או 2 או 3 שבטוח שזה התחיל בתור הסכמה של ילדה בת 16, שהיא לא יכולה להסכים כי היא בת 16 וזה יחסי מין, אבל התלונה הוגשה בגלל שאמרו שיש סרטים".


 
מה אתה אומר לי בעצם? אתה אומר לי בעצם שלא היה שם כפי שמתואר 30 גברים או צעירים שאנסו אותה?
"אני אומר לך שבטוח לא היו 30, ואני לא יודע כמה אנשים היו וכמה אנשים ראו וכמה אנשים עשו. אבל סתם, תעשה חישוב של 30 אנשים, כל אחד 10 דקות, זה 300 דקות, תעשה ביניהם נגיד 5, 10 דקות, אנחנו מדברים על 7-6 שעות בצהרי היום".
 
אבל אונס היה?
"תראה בחוק זה אונס כי היא בת 16, אבל אנחנו... זה ברור לך שבסופה של החקירה יתברר שילדה בת 16 אולי אפילו יזמה, יזמה אולי אפילו עם אחד ואולי עם שניים".
 
כלומר, אתה אומר שהחקירה...
"אני אומר שהחינוך שלנו היום בישראל, הוא נורא. ילדים בני 16 יורדים לאילת. בכסף שלהם, הם לא קונים אוכל, הם קונים וודקה וכל מיני חרא אחר, והם יושבים ושותים ומשתוללים. זו התרבות של הבילוי".
 
אז אתה אומר שיכול להיות שהיא זו שיזמה?
"היא זאת שיזמה, אבל אסור לה ליזום. אני מזכיר לך בחוק, היא בת 16. מה שהדליק אותה והרתיח אותה, לדבריה בעדות שלה, זה שבבוקר אמר לה אחד, 'את רוצה לראות את הסרטים?' וזה מה שהדליק אותה, והיא לא רצה למשטרה באילת או לא התקשרה ל-100, היא נסעה הביתה. ובאשקלון, היא הלכה עם המשפחה שלה למשטרה".
 
כלומר, מה שאתה אומר לי, אם אני ככה עושה סיכום, לא היו 30 גברים ואולי היא שיזמה.
"גם יכול להיות מאוד שזה מה שנאמר בעדויות. עכשיו, מכיוון שאנחנו לא יודעים מה קרה, ואנחנו לא יודעים מה קרה, משטרת ישראל תקצבה את הסיפור הזה ב-20 חוקרים שזה מטורף וזה המון כי זה נהיה כותרת ראשית בכל המקומות, ועכשיו, גם בסוף השבוע, בלי ללכת הביתה בשבת, 20 חוקרים מנסים בכל דרך אפשרית לזהות אנשים בתמונות, לראות קשרים טלפוניים, לחקור אנשים, לערבב את כולם, כדי שתוך יומיים - שלושה, משטרת ישראל... אני מזכיר לך שמשטרת ישראל עוד לא דבררה בכלל את האירוע הזה, היא שומרת על כל זה בסוד. מה שאנחנו יודעים כרגע זה מעדות, עורך הדין סיפר שההוא אמר שהיו 30 אנשים. אתמול (ה') אני שמעתי בערב את ד"ר סוזי בן ברוך שהייתה קצינת הנוער של משטרת ישראל, והיא פסיכולוגית וניסתה להסביר את מה ואיך. עכשיו, משהו בטוח היה שם, היו שם 3-2. בעלת בית המלון שהיא גם קצינת הביטחון אומרת, 'נשבעת לכם, אין שום סרט שרואים התקהלות במסדרון'".
 
כלומר, לדעתך לא היו 30, ואתה מטיל ספק, אולי היא זו שיזמה?
"אני רוצה להגיד לך כן, ואני רוצה להגיד לך שההפגנות אתמול בגלל 'ה-30 אנשים אנסו ילדה בת 16'... הפגנה עושים אחרי שמתברר מה קרה, לא לפני שמתחילה חקירה, ולפני שהמשטרה בכלל שמה חוקרים ושחוקרים מאשקלון נוסעים לאילת. אז אתמול ההפגנות היו על 30 גברים אנסו ילדה בת 16. בוא נדבר באמצע השבוע כשנדע בדיוק מה היה שם".