אם היינו חוזרים בזמן 24 שעות לאחור והייתם מבקשים ממני לתאר מה יהיה בפרק ששודר אמש – הייתי יודעת לתאר זאת מילה במילה. לא בגלל שאני מבריקה במיוחד או נביאה, אלא מהסיבה הפשוטה ש-901 פרקים של "הישרדות" כבר הרגילו אותי להוריד סטנדרטים ולהפנים שפרק לגיטימי של הישרדות זה פרק שבו הפרומואים משקרים, מועצות השבט נראות כמו שידור חוזר וכל עוד אסי בוזגלו לא על הגריל, לא יהיה שום טוויסט בעלילה. ולראייה.

הישרדות VIP. השיחות לפני ההדחה של ישראל. צילום: באדיבות רשת 13

אולי ארבעת הימים שחלפו מאז הפרק הקודם גרמו לכם לשכוח, אך למועצה מגיעים השורדים כאשר בכד כבר מונח פתק של ישראל, לאחר שפרש ראשון ממשימת החסינות בה אלה התגלתה כאלת הים. לפני הגעתם, אסי מספיק לעדכן את עידן שההדחה הקרובה היא כפולה והוא מחזיק בשני קולות, הודות לוופל המקודש שירד אליו היישר מאלוהי ההפקה (שלא נדבר על כך שהעובדה שאסי גילה זאת לעידן גרמה לו להתרגש כאילו הודיעו לו זה הרגע שזכה במיליון). השניים מתדיינים על זהות המודחים, עידן מבטיח לשייח' שישמור עליו בהדחה הראשונה ושם המודח בהדחה השנייה נותר בערפל. בכל זאת, מקווים שנגיע לצפות גם בפרק של היום, כן?

בני ברוכים (צילום: צילום מסך רשת 13)
בני ברוכים (צילום: צילום מסך רשת 13)

עידן חוזר לבריתו המתרגשת ממאזן הכוחות שנוטה לטובתם ומצליח מבלי להתאמץ להעביר את האש מאסי לישראל, בעודו משתמש בתירוץ האידיוטי: "הוא שורד דומיננטי". לא, כי אסי ממש ביישן ונחבא אל הכלים. באותה נשימה, אם כבר הג'רביז מצטיירים כחבורה של למלמים שלא מבינים מימינם ומשמאלם – אנחנו גם אמורים להאמין שהם לא שמים לב שפעמיים ביום עידן ואסי נעלמים לדקות ארוכות של תיאומים ומו"מ? בחיים לא זלזלו ככה באינטליגנציה שלי, אני מוכרחה להודות.

השורדים מגיעים למועצה וישראל כבר מודע לכך שהוא מודח. בשעות שלפני הוא רגוע להחריד כי הוא מבין שאם הוא ואסי על הפרק – הסיכויים שלו לשרוד זהים לסיכוי שנאוה בוקר תפציע פתאום, ומכסה זאת בפליטות פה רוחניות של: "אלוהים יחליט מה יהיה איתי היום". ובכן, כן, אם ההפקה של התוכנית היא אלוהים בעיניך.

השורדים מתיישבים ולראשונה נראה כי הרוחות רגועות והם מכריזים כי הם משפחה אחת אוהבת. מבולבלים? גם אנחנו, אבל אל דאגה – גיא לא מתוכנת להתמודד עם שורדים רגועים ולכן הוא לוחץ על כפתור ה"אלינה" שמחזיר את האקשן בשניות, עד שהחבר'ה מבינים שלכעוס על אלינה זה הכי פאסה אז הם מגדילים לעשות ומחזירים לתחייה את הריב בין אלה לבני (שמוציא מבני צדדים לא מחמיאים שחתמו סופית כל אופציה מבחינתו לקבל תמיכה בהמשך הדרך). מה השלב הבא? להתרעם על דנה רון שפורשת כי היא מגלה שבהישרדות לא ישנים במלון? מאיפה עוד יגרדו חומרים כדי למלא זמן מסך? למעשה, בפרק של שעה קיבלנו 30 דקות תוכן מהאי, ובהן שתי דקות של פואנטה, שגם אותה צפינו מראש.

עידן חביב. יבגוד בבני בריתו? (צילום: צילום מסך רשת 13)
עידן חביב. יבגוד בבני בריתו? (צילום: צילום מסך רשת 13)

ההצבעה הראשונה מגיעה ולמרבה חוסר ההפתעה – ישראל מודח. מי שנכנס לחיינו עם הצחוק המקריפ, פרשיית הברזנט שיצאה מכלל שליטה, הסיפורים על החיים ברחוב והפתיל הקצר. כנראה שהעונה לא הייתה נראית אותו דבר בלעדיו ותחליטו בעצמכם אם זה טוב או רע. כך או כך – הוא כבר מחוץ למשחק, והוא אפילו לא שיחק עצמו מופתע מרוב שזה היה צפוי, כמעט כמו העובדה שלא נגלה מי המודח השני באותו ערב. עכשיו, הגלגלים מתחילים לעבוד.

תראו, אפשר לנתח את המהלכים האפשריים – אבל הכל תלוי בשאלה האם ההפקה תתערב והתשובה ברורה מראש. לכן, ניתוחים מוקדמים שווים כקליפת השום, כפי שהשייח' אומר. בהצצה הנוספת נאמר כי יתרחש דו קרב במועצה, אבל אנחנו כבר למודי ניסיון לא להאמין למה שאומרים בפרומואים – מה שמשאיר אותנו בגדול חסרי אונים אל מול היכולת של ההפקה להושיב אותנו מול המסך שלוש פעמים בשבוע.

האם שני הקולות של אסי, יחד עם עידן ואלה יובילו להדחה של ירדן? האם עידן יחזור בו מצמד ה"חביבוזגלו" החדש ויצביע יחד עם בני בריתו המיתולוגיים נגד אסי? או שבני שוב יחליט ללכת נגד כל זרם אפשרי ויצביע נגד אלה, סתם כי היא הרגיזה אותו? בואו נאמר דבר כזה, הסיכוי שאסי יודח מהמשחק שווה לסיכוי שליטל תנחה את העונה הבאה ואם בתרחיש כזה או אחר שמו אכן יהיה על הפתק של המודח ה-15 מהמשחק, היו בטוחים שהבקתה תחזור שנית והתנאי לשוב למשחק יהיה לומר "אסי בוזגלו" ברצף שלוש פעמים. בקיצור, בואו נשאיר את הכעסים למחר ונצפה בביזיון שוודאי יתרחש הערב. מה שנקרא, שבוע הישרדות חדש ומוצלח לכולם.