המחאה בבלפור: סנ"צ ניסו גואטה שוחרר היום (ראשון) אחה"צ בתום חקירתו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), זאת לנוכח תיעוד האירוע בו הוא נראה כשהוא הודף שני מפגינים במהלך המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים, אך חתם על התחייבות להתרחק מתחנות משטרה ביממה הקרובה, זאת במטרה לאפשר גביית עדויות, ולמנוע שיח על האירוע בין השוטרים והקצינים.

פחות מיממה לאחר פרסום הסרטון בו נראה סנ"צ גואטה נוהג באלימות כלפי אחד המפגינים בבלפור, מפרסמת הבוקר בתו פוסט מרגש ומלא ביקורת. שקד גואטה מבקשת להביע את גאוותה והערכתה הרבה לאביה, קצין משטרה מוערך במשטרת ירושלים. בנוסף, מבקרת גואטה את תרבות השיימינג ברשתות החברתיות, והקלות בה זה נעשה.

"אבא שלי תמיד שמר על צלם אנוש בתוך כל הטירוף", כתבה. "אני בטוחה שכולכם הייתם מאבדים את זה אם הייתם עוברים מה שהוא עבר. תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל", הוסיפה גואטה, נוכח הביקורת הרבה המופנית כלפי השוטרים בהפגנות המחאה נגד רה"מ בירושלים.

לטענת סנ"צ גואטה, אירוע האלימות צולם כחלק מאירוע ארוך הרבה יותר, במהלכו ניסה מפגין להוריד את המסיכה שלו ואף לפגוע בו. על כך כתבה בתו: "הייתם שם כשהמפגין המצולם תקף את אבא שלי, ניסה להוריד לו את המסיכה באלימות??? אתם הייתם שם כשהמפגין הזה נתן לאבא שלי בוקס לפרצוף??? וכשקרעו ממנו באלימות את המדים שהוא כל כך גאה ללבוש???"

היא התייחסה בדבריה גם לתרבות השיימינג ברשתות החברתיות: "אני קוראת את התגובות שכותבים על אבא שלי לאור הסרטון הנוח הזה שפרסמו היום ואני פשוט המומה, מזועזעת ופגועה. כמה זה קל!!! כמה זה קל לקחת חלק קטן מאירוע גדול, להדביק עליו איזה כותרת מפוצצת של שוטר אלים שתוקף מפגינים". עוד כותבת בתו של סנ"צ גואטה על הקלות הרבה, לדבריה, בה אנשים מאשימים, פוגעים, מכפישים ורומסים את כבודו של אדם באמצעות מקלדת בלבד.

גואטה סיימה את דבריה ואמרה: "נותר לי רק לקוות שיום אחד לא תלכו שולל אחרי מה שמראים לכם בתקשורת, ותזכרו שלצלם את הרגעים שאחרי האירוע זה קל, לשים עליהם כותרת מפציצה זה ממש פשוט, אבל לשקם את כבודו של מלאך כזה לוקח חיים שלמים. אני גאה בך, גאה בכל צעד שעשית ושאי פעם תעשה".

אתמול בהפגנה נעצרו ועוכבו עשרות מפגינים מול מעון ראש הממשלה נתניהו בבלפור. על פי עדויות רבות, ההפגנה אתמול הייתה מהאלימות שידעה המחאה הנוכחית. בראיון לענת דוידוב ולגולן יוכפז ב־103FM אמר אחד המפגינים, אמוץ טוקטלי, כי האלימות שנראתה בסרטונים היא קצה הקרחון אל מול מה שקרה בפועל. "המשטרה חצתה אתמול רף מוסרי והגיוני והשתמשה בשיטור יתר", אמר בראיון.

במשטרה החלו בתחקור האירוע מאמש, כאשר הבוקר פורסמו ברשת סרטונים המפריכים, לטענת המשטרה, את הטענה לפיה הקצין הלם בפרצופם של מפגינים. באחד הסרטונים נצפה אחד המפגינים כשהוא שולח את ידו לאזור המותן של סגן ניצב ניסו גואטה, שם נמצא אקדחו. בסרטון נוסף נראה אחד המפגינים כשהוא מנסה להסיר את המסכה מפניו של גואטה, שמחזיר את המסכה לפניו והודף את המפגין עם כף ידו פתוחה. הבוקר ישנם לא מעט פורומים שבהם מחזקים את ידו של קצין המשטרה, ומציינים: "פעלת כקצין וכאיש משטרה".

גורמים במשטרה מציינים כי "ניסיון לתקוף שוטר המתקבל בצורה שכזו בקרב חלק מהציבור הוא תעודת עניות לחברה, שכן שוטר המבצע את תפקידו וקצין המבצע משימות לעולם לא יכול להיות מותקף על ידי אזרחים, והתגובה שלו חייבת להיות בהתאם. ניסיון להציג סרטונים חלקיים או ערוכים מהווה הסתה נגד המשטרה". 

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר: "בית המשפט דחה על הסף את דרישת המשטרה להרחיק מפגינים מבלפור והעלה תהיות רבות לגביי  התנהלות המשטרה. מכה קשה למשטרת בלפור שניסתה להלך אימים על מפגינים, לאחר לילה רווי אלימות ושקרים. שוב הוכח נוספת שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית שבמקום להגן על חופש המחאה, פוגעת בה."