המתיחות בדרום: מטוסי קרב, טנקים וכלי טיס של צה"ל תקפו לפנות בוקר (שני) עמדות צבאיות ותשתית תת קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל אתמול.

כ-28 שריפות פרצו אתמול בשטחי עוטף עזה. מרבית השריפות התרחשו בשדות קוצים במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב. צוותי קק"ל, רשות הטבע והגנים, צה"ל, רבש"צים ומתנדבים ביישובים סייעו לשירותי הכבאות וההצלה בכיבוי השריפות. נמסר כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות.

שריפה ביער בארי

בתוך כך, פגע בלון תבערה בשני עמודי מתח גבוה של חברת החשמל, המספקים חשמל לקיבוצים ניר עם ומפלסים. כתוצאה מהפגיעה הופסקה באופן זמני הזרמת החשמל לשני הקיבוצים. צוותים של חברת החשמל פועלים לתיקון התקלה.

אירועי היום מצטרפים למתיחות המתמשכת בגבול רצועת עזה. אתמול פרצו לפחות 35 שריפות ביישובי העוטף בשל הפרחת בלוני תבערה. לכך מצטרפות התרעות צבא אדום שנשמעו בשדרות ובאיבים, שהתבררו בהמשך כשיגור כושל. אתמול בשעות הבוקר תקף צה"ל באמצעות טנקים עמדות צבאיות של חמאס בדרום רצועת עזה בעקבות ירי רקטה מהרצועה.

שריפה ביער בארי, עוטף עזה

אתמול דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הפלגים ברצועת עזה העבירו מסר דרך המתווכים עם ישראל, לפיו הם יגיבו בצורה קשה אם ישראל תחזור למדיניות החיסולים, וכי הם ייראו בכך הכרזת מלחמה. לדברי הפלגים, פעולת חיסול "תבעיר את תל אביב באלפי טילים, ובמה שישראל לא מצפה לו". 

כך או כך, מאחורי הקלעים נמשכים המאמצים של המצרים לתווך ולהשיג רגיעה, וגם הקטארים הוכנסו לתמונה, בעיקר בכל הקשור לכספי הסיוע שהם עתידים להעביר לרצועה. אבל למרות כל זאת, נדמה שבצד השני לא ממש ממהרים לקבל את המסר הישראלי. הלכה למעשה, השריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה נמשכו גם במהלך השבת.

שריפה ביער בארי (צילום: משה ברוכי, קק''ל)
שריפה ביער בארי (צילום: משה ברוכי, קק''ל)

גורם ביטחוני אמר ל"מעריב" כי אי אפשר להתעלם מכך שבשבועיים האחרונים חמאס החריף בהדרגה את קו התגובה שלו בפעולות טרור אל מול ישראל ואף מוכן להסתכן יותר בהידרדרות לעימות עם ישראל, בניסיון להשיג מטרות שאותן קבע לעצמו. לפיכך, הימים הקרובים חשובים ביותר כדי לבחון אם מגמת ההסלמה נמשכת. במערכת הביטחון מעריכים כי אם בימים הקרובים מגמת ההסלמה לא תיבלם, הסיכוי לעימות צבאי עם חמאס או סבב הסלמה משמעותי הולך וגובר.