חברת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה ברימאג מרחיבה את פעילותה העסקית באמצעות רשת קמעונאות חדשה בשם מטרו, כך נועד ל"מעריב". עוד נודע, כי מדובר ברשת שתשתף פעולה עם שותפים עסקיים מתחום הקמעונאות, שיפעלו על פי מודל עסקי חדשני.

בכוונת החברה להקים בדרך זו 60 חנויות שבהן יימכרו מוצרי החברה, אם כי בטווח המיידי יוקמו 15 חנויות, שהראשונה שבהן תוקם באחד המרכזים המסחריים בגוש דן. סניפי הרשת יהיו בבעלות הקמעונאים, והם יעסיקו את העובדים.

נכון להיום עשרות מועמדים הגישו הצעות להשתתף בהליך המכרז, ואת ההצעות ניתן יהיה להגיש עד 28 באוקטובר. הזכיינים ימכרו את מגוון המותגים של ברימאג, בכל התחומים, ובהם דה־לונגי, בקו, בראון, קנווד ופנסוניק. עם זאת, הזכיינים גם יהיו רשאים למכור מותגים נוספים בתיאום עם הנהלת הרשת. במסגרת שיתוף פעולה של הרשת עם בנק לאומי, יזכו הזכיינים לסיוע בנקאי.

כדי לזכות ברישיון ההפעלה של חנות תהיה התמחרות שבה בעלי החנויות יצטרכו לנקוב בעמלות המכירה שיקבלו מברימאג. החברה תספק את כל מעטפת השירותים הנלווים, כולל פרסום ושיווק המותג ותפעול מערכות התשלומים של רשת החנויות. לצורך זאת תנצל הרשת את כל הפלטפורמות הקיימות שלה.

בתהליך ההתמחרות לקבלת היתר לפתיחת חנות, יהיה רשאי להשתתף באישור האסיפה הכללית גם שאול זילברשטיין, בעל השליטה שהינו גם הבעלים של רשת טרקלין חשמל. עד היום מכרה ברימאג את המוצרים לדילרים מחוץ לענף החשמל והאלקטרוניקה.

נקודות המכירה הנוספות צפויות להגדיל את מכירות הרשת, המסתכמות ביותר מ־400 מיליון שקל לשנה. "הקורונה שינתה את טעמי הצרכנים. הגדלנו ב־15% את מכירות מכונות הקפה, ב־26% את מכירות מעבדי המזון וב־70% את המקפיאים", אמר המכנ"ל פיני כהן. "מאידך מכירת מכשירי סלולר ירדה ב־12%". כאמור, בעל השליטה בחברה, המעסיקה 330 עובדים, הוא זילברשטיין, המחזיק ב־55.5% ממניותיה. בעלת מניות נוספת היא משפחת קטן, המחזיקה ב־12.1% מהמניות. את הרבעון הראשון של 2020 סיימה ברימאג עם מכירות בהיקף 109 מיליון שקל ורווח נקי של 370 אלף שקל.