הסיבה היחידה שאני מוצאת עצמי איכשהו מרוצה בסוף הצפייה בפרק הביזיוני (כרגיל) ששודר אמש, היא כי לא נפלתי במלכודות הפרומואים השקריים של ההפקה, והכנתי את עצמי להדחה מטופשת שכזו – בה לא עומד שביב היגיון אסטרטגי מאחורי השמות שנכתבו על הפתקים.

השרדות VIP. רגע ההדחה. צילום: באדיבות רשת 13

הדמעות של אלה מהדחתו של ישראל עוד לא יבשו והופ, לאחר הבשורה על ההדחה הכפולה ותצוגת משחק מרשימה של עידן חביב שמכחיש כי ידע על כך מראש – מוצאת עצמה הדוגמנית הבינלאומית מודחת גם היא. מה נעשה עכשיו, מי ימלא את החלל של בת הים התל אביבית, הגמישה-זריזה-קלילה וזו שיורה ירידות על בני בקצב שהיא טורפת קוקוסים בלילות? נו טוב, נראה לי שנתמודד. 

אלה איילון הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)
אלה איילון הישרדות VIP (צילום: צילום מסך)

תראו, להמשיך לקרוא לפורמט הזה "הישרדות" זה פשוט חוטא לפורמט המקורי. אול ינכון יותר לקרוא לו "קצרים", כסמל לאורכי הפרקים או אולי "סרט גמר י"ב 4" על שם צילומי ההשלמות המביכים שבוצעו לשורדים לאחר חזרתם לארץ – ומנסים לשדר אמינות כאשר ירדן ג'רבי מדברת על האקשן במועצה כשהיא עם מחליק בשיער ומאחוריה רקע של הרים שהועתק מגוגל, ונראה כמו עבודה כושלת של תלמיד במגמת קולנוע. 

ואולי בכלל ה"הישרדות" היא לא של המשתתפים על האי, ההישרדות היא שלנו – הצופים. מי מאיתנו ישרוד את הררי הפרסומות, את בדיחות הקרש של גיא, את ההגנה חסרת המעצורים על אסי ואת חוסר ההבנה הטוטאלי של בני? מי מסוגל לכך? לפחות הפרס למי שישרוד את הצפייה עד הגמר שווה כל מחיר – חיים נטולי כעס ועצבים תוצרת אוגלבו את בוזגלו.

חזרה לפרק, בכל זאת – כבר התחלנו: ככל שהפתקים התגלו על המסך, מצאתי עצמי משגרת שאלות לאוויר משל הייתי הילדה הקטנה ששואלת קושיות בשולחן ליל הסדר: למה בני החליט להצביע אלה על אף שסיכם עם בני בריתו אחרת? למה אסי ועידן הצביעו אלה אחרי שסיכמו כי לא יהיה זמן טוב יותר להדיח את ירדן? למה אלה הצביעה נגד בני כשהיא יודעת שאף אחד במועצה לא יצביע כמוה? ומה צריך לקרות כדי שירדן תבין שהברית שלה עם עידן יציבה פחות מקוז'יקרו במשימת הקורה?

תראו, הרבה דברים נאמרו על ירדן לאורך העונה – היא חזקה ואינטליגנטית, פורצת דרך ומודל לחיקוי – אבל אם לאחר המועצה הזו היא לא פועלת באופן נחרץ כדי לוודא שעידן עדיין בצד שלה – היא לא שונה מנאוה בוקר בהבנתה את המשחק. אחרי שהובילו את ברית הג'רביז למעמדה כיום, כאשר היא מחזיקה ביתרון אדיר על הנמסיס בוזגלו – הבחירה מבחינת עידן להדיח את אלה ולא אותו צריכה להדליק לירדן לא נורה אדומה אחת, אלא אלף צ'קלקות שינערו אותה ויצילו אותה מהדחה רגע לפני הגמר.

הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות VIP עונת 2020 (צילום: צילום מסך רשת 13)

מה יהיה מכאן? תלוי את מי שואלים. עידן נבהל לאחר שירדן חשדה בו כי ידע על ההדחה וחטף רגליים קרות – הוא אומר לאסי שהיעד הבא מבחינתו להדחה הוא בני, מי שלמעשה מהווה את השורד האידיאלי לשבת איתו בגמר שכן לא קיים שורד שלא הסתכסך איתו באופן כזה או אחר. אסי נלחץ, ובצדק, מדבריו  ומתחיל לתהות כמה נכון היה המהלך שקיים וכמה שוות התקוות שתלה בזמיר החביב. בכל זאת, השייח' בעצמו פירק את הבוזגלוס לחתיכות. 

ירדן מראה סימנים של התפכחות, אך היות ונאמנותו של בני תמיד מוטלת בספק וגם אלינה יכולה להישבות בקסמו של עידן שוב בשניות, דבר אחד ברור – כל מי שלא יענוד את שרשרת החסינות על צווארו יכול בקלות למצוא עצמו מתחרה עם ישראל על השמירה בבקתה. מה שמחזיר אותי לעוד תהייה, ה-1203 במספר, עד מתי נמשיך עם השטות הזו של הבקתה ותוך כמה שניות תנצח ירדן את ישראל בדו-קרב שלהם, ותשלח אותו להתייחד עם אלה וליטל בוילת המושבעים?

לסיום, בפרק הבא (אם לא מחשיבים את הספין אוף החדש של "הישרדות" בו השורדים שכולם שנאו מדברים על כמה זה לא נחמד להיות שנוא) – המשפחות עתידות להגיע, אז הצטיידו בסמרטוט כדי לנגב את הדמעות וכמובן באטמי אוזניים שיגנו מפני כמויות מסחריות של "חגית!" באוקטבות גבוהות ו"חיים שלי!" במסות. שלא תגידו שלא הזהרתי אתכם.