בואו נצטנע: אני בחורה ממוצעת, שחיה בדירה ממוצעת, בשכונה ממוצעת, עובדת בעבודה ממוצעת וחיה חיים ממוצעים לכל דבר ועניין הכוללים בין היתר החלפת מכשיר סלולר אחת לשלוש ארבע שנים. אצלי בבית, כשאחד מבני המשפחה מקבל סמארטפון חדש מהעבודה, אוטומטית המכשיר הישן עובר הלאה לאחד מבני המשפחה. כך שאם באמת נפתח את זה, אני לא זוכרת מתי שלפתי מכשיר חדש מהקופסה. 

לאחרונה, בפרץ של מרדנות, החלטתי לבדוק אפשרות עריקה למחנה האנדרואידים ושמחתי לגלות, במסגרת משימת כתיבה - כמה אפשרויות מעניינות בתקציב סביר למדי שבהחלט עונה על צרכיי ומאפשר לי לקבל מכשיר חדש מהניילונים. מתנה ממני אליי - בלי טובות, בלי ירושות ובלי לפשוט רגל.

מסתבר שלסמסונג יש משפחה שלמה של מוצרים שמתהדרת אף היא בשם Galaxy, עשירים בפיצ'רים-תכונות ועדיין כאלה שישאירו אותנו עשירים או לפחות לא מרוששים, כי תג המחיר של המכשירים הללו מציף מייד את השאלה: על מה אני מתפשרת כאן? התשובה הכנה היא שלא מעטים מאיתנו לא ירגישו שהם מתפשרים. תנו לי להסביר לכם למה, ובואו נסקור בקצרה ארבעה "בנים" מהמשפחה הזו. 

למבצעים ומחירים בלעדיים לאתר של HOT mobile store על סדרת ה-A של SAMSUNG Galaxy – לחצו.

1. החתיך. ממש לא נראה כמו 71.
הראשון ברשימה הוא הGalaxy A71  - מכשיר חתיך, דקיק וייצוגי, בעל מסך "רחב כתפיים" וחור מצלמה בלוק מגניב. בינינו? הוא הראשון שבדקתי וכך קיבל את מלוא תשומת הלב וההתפעמות. זו הסיבה שהרחבתי אודותיו יותר מהאחרים.

מבחינת נוחות שימוש, האחיזה סופר נוחה בשל המשקל המועט שלו, המאפשר לעבוד עם יד אחת, והתצוגה? ל-A71 יש מסך בגודל 6.7 אינץ', רזולוציית Full HD ופריסה של 2400 על 1080 פיקסל. הוא מאופיין בבהירות מקסימלית, כך אומרים המומחים אז אני זורמת, מה שאומר להדיוטות כמוני שאפשר לצפות במסך מול שמש ישירה ולא להסתנוור באמצע סלפי בחוף הים. 

אבל בהירות היא בהחלט היבט חשוב, שלא לומר קריטי כי הלא ידוע שאת הגלישה המשמעותית של היום עושים בלילה במיטה לפני השינה ואל תגלו את זה לכל המקומות האלה באינטרנט שאומרים שזה פוגע בשינה. 

בתור מי שהורגלה להשתמש באייפון לא מעט שנים, חשוב היה לי לקבל ממשק נוח, ידידותי ואם אפשר אינטואיטיבי ובהקשר זה אני רוצה לומר שהיה לי סבבה לגמרי. לממשק של ה A71 קוראים One UI 2.0 והוא בא לעולם עם בואם של המכשירים החכמים הגדולים. מה שהוא עושה זה להוריד מטה את תפריטי התצוגה המשמעותיים ולחלק את האפליקציות לאזור תצוגה ואזור שימוש. בנוסף, המכשיר מאפשר מספר מצבים כגון: מצב חשוך, בו כל צבעי המערכת המרכזיים הופכים לשחורים על מנת לחסוך בסוללה ולהעניק מראה חשוך יותר לעומת המצב הדיפולטי הבהיר והלבן, מצב Kids Home, פנטסטי להורים שרוצים לאפשר לילד גישה רק למספר מוגבל של יישומים ו"מצב קל" שהופך את האייקונים במסך ואת הטקסט לגדולים משמעותית. 

באשר לביצועים נחזור למומחים המדווחים על: "מערכת שבבים המיוצרת בתהליך 8 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות..." ובתרגום חופשי: הילדים שלי ישחקו במכשיר במיטב המשחקים האהובים עליהם להנאתם כי רבה.

באשר לצילום, זו הפונקציה המרכזית של טלפון בימינו לפחות עבורי. ל-A71 ארבע מצלמות (!!!): מצלמה עיקרית של 64MP, מצלמה רחבה במיוחד של 123° עם 12MP, מצלמת מאקרו של 5MP ומצלמת עומק של 5MP. באור יום מקבלים תמונות חדות, כמות פרטים מכובדת וטווח מכובד אף הוא. לגבי אור הלילה, נקודת תורפה של מכשירים סלולריים, המצלמה בהחלט יכולה לצלם טוב גם בלילה או לפחות באופן שסיפק אותי בלילה שצלמתי באמצעותו נדנדות מנומנמות בגינה הציבורית. לגבי מצלמת הסלפי, אין תלונות גם כן, אם כי הייתי צריכה לעבוד בזה אבל זו הלא מהות הסלפי, לא?

אחרון חביב: חיי סוללה. אז לסלולה של המכשיר שלפנינו חיים טובים ותודה ששאלתם. העברתי איתה ועם המכשיר יום שלם מבלי לכתת את רגליי בחיפוש אחר נקודת חשמל או אוטו עם מנוע דלוק.

את ה-Galaxy A71 ניתן למצוא תחת תג מחיר צנום במיוחד של 1,474  ₪ בלבד ב-HOT mobile store

נשמע טוב מדי עד כה? חכו. בואו נעבור למכשירים הבאים.

2. המכשיר שבא עם מערך שלם
Galaxy A51
, אף הוא חתיך ודקיק, עם מסך מהמם ללא שוליים. אם הייתי יודעת שזה המצב אולי הייתי עורקת קודם. 
גם לו יש מערך מצלמות מרובע ואני חייבת לציין שרק מלהגיד "מערך מצלמות" אני מרגישה חשובה, ואף מצליחה להוציא תחת אצבעי תמונות משביעות רצון בהחלט. ועכשיו, קצת בהרחבה לגבי זה: 

שתי המצלמות העיקריות זמינות בגישה ידידותית בממשק הצילום והמעבר ביניהן מתבצע בלחיצת כפתור. באופן זה אפשר לעבור בין מצב תמונה רחב לסופר רחב ולקלוט יותר פריטים בתמונה, למשל כאשר מצלמים נוף. לגבי זוג המצלמות הנוסף, האחת משמשת למדידת עומק כדי לאפשר טשטוש רקע והשנייה מיועדת לצילומי תקריב ממרחק של 3 עד 5 ס"מ מהאובייקט לצילום או במילים אחרות תשמש היטב את נפש האמן שבתוככם.

השורה התחתונה שלי אחרי שהכברתי כל כך הרבה מילים על "הסמסונג הראשון שלי", בכל זאת פעם ראשונה, היא: שווה שווה שווה. הן מבחינת המחיר והן מבחינת העובדה שגם אתם תוכלו להגיד מערך מצלמות (מרובע!).

בדקו את Galaxy A51 בתג מחיר של 1,083  ₪ בלבד (!) ב-HOT mobile store

(צילום: אתר סמסונג)
(צילום: אתר סמסונג)

3. הAחד. זה שמתאים עצמו לבעליו.
Galaxy A31
יפנק אתכם אף הוא במערך מצלמות (לא מצליחה להפסיק להגיד את זה), בנוסף לעיצוב מלבני עוד יותר חתיך ומגה סוללה. יש לו מסך בגודל 6.4 אינץ', ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2400 על 1080 פיקסלים. רמזתי שאני לא מהנדסת שבבים בהשכלתי, אבל זה נשמע לי מתקדם, וכשהלכתי לשאול הסבירו לי שעד לפני זמן לא רב זה נחשב למפרט סופר מתקדם, וגם היום אין במה להתבייש. באופן דומה, גם לברנש הזה ערכת שבבים מסתורית הכוללת 8 ליבות, שוב מפי המומחים, ומפי שלי: טלפון משביע רצון למדיי מבחינת הדרישות שלי במקרים כאלה, מה עוד שהמכשיר התאים לי בדיוק לכף היד ויכולתי לבחור לו צבע מבין שחור, לבן, כחול ואדום.  

אגב, משמועות שהוגנבו לאזניי, המכשיר הזה מכונה אצל אנשים מסוימים "האחד", ורכש לעצמו הילה מסתורית של מישהו ש"עושה בית-ספר" לאחיו הגדולים. הרבה תכונות – מעט מחיר. ראו את התג להלן ותבינו.

"הAחד" – Galaxy A31 ב-899 ₪ בלבד (OMG!) ב- HOT mobile store

4. המכשיר שהפך אותי לצלמת סלפי טובה יותר
Galaxy
A21S  - מכשיר בעל גימור מבריק והולוגרפי שלוכד את העין. הקימורים החלקים שלו (הניסוח האמנותי היישר מהאתר של סמסונג) מקנים אחיזה קלה ובטוחה בעת ניווט במסך וכל מה שנותר גם כאן הוא רק לבחור צבע מבין שחור, לבן, כחול או אדום. גם למכשיר הזה מגה סוללה וכן מערך מצלמות מרובע בעל כושר הפרדה גבוה במיוחד, עם מצלמה ראשית של 48 מגה פיקסל לתמונות חדות ובהירות ביום ובלילה, מצלמת 8 מגה פיקסל עם זווית רחבה במיוחד של 123° הלוכדת יותר מהנוף, מצלמת מאקרו 2 מגה פיקסל (40 מ"מ), העוזרת להבליט את הפרטים העדינים במיוחד של תמונות הקלוז-אפ שלכם. טיפ קטן ממני- בעת צילום, היעזרו בטשטוש רקע טבעי כדי לבודד את מושא הצילום (מדהים איך הפכתי ברגע לצלמת מקצועית). בנוסף, למכשיר הזה יש מצלמת עומק של 2 מגה פיקסל המאפשרת להתאים את עומק השדה לפני ואחרי צילום התמונה. בתרגום חופשי - מדובר בצילום ברמה אחרת יקיריי. ולבסוף, אחרון אך החביב ביותר: הסלפי! לשם כך ישנה המצלמה הקדמית של 13 מגה פיקסל -הרזולוציה גבוהה והשמחה רבה. 

Galaxy A21 במחיר מבצע של 799 ₪ בלבד ב- HOT mobile store

לסיכום: סדרת ה-Galaxy A שאליה התוודעתי אליה דרך אתר המכשירים של HOT mobile נותנת פייט הולם בשוק הסלולר, הן מבחינת התמחור והן מבחינת הביצועים. אפשר בהחלט להתחדש באחד המכשירים האלה ו/או גם לפנק את הילדים שהגיעו לגיל, מבלי לחורר את הכיס יתר על המידה או את הלב במידה והמכשיר יוצא מכלל שימוש כמו שקורה לא אחת עם צאצאים. הגילוי המרכזי שלי הוא (קצת בעזרת מומחים) שיש מכשירים שיש להם הכל - מותג-על, מצלמה מתקדמת, תצוגה מרהיבה, זמן סוללה ארוך, מעבד חזק ועוד ועוד – מלבד מחיר גבוה. מי אני שאתן למבצע הזה לחלוף על פניי?

למבצעים ומחירים בלעדיים לאתר של HOT mobile store על סדרת ה-A של SAMSUNG Galaxy – לחצו.