רה"מ נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחחו בטלפון, כך על פי דיווחים ברוסיה. בשיחה שקיימו מוקדם יותר היום (שני), דנו שני המנהיגים בנושאים אזוריים, ביניהם הנעשה בסוריה והסכם השלום בין ישראל ואיחוד האמירויות. דווח כי פוטין בירך על הסכם השלום וכן הדגיש את תמיכתו בפתרון צודק, מקיף ובר קיימא לבעיה הפלסטינית. פוטין הביע תקווה שההסכם שנחתם יתרום לחיזוק היציבות והביטחון באזור. בנוסף, הדגיש כי הוא מקווה שהפתרון לא יפגע בקידום הפתרון לבעיה הפלסטינית.

פוטין ונתניהו עסקו גם במתרחש בסוריה. השניים הדגישו את האינטרס המשותף של רוסיה וישראל להמשך התיאום הביטחוני בסוריה והפעולה נגד ארגוני הטרור בה. בנוסף, דנו שני המנהיגים בסוגיות נוספות בתחומים של שיתוף פעולה בין רוסיה וישראל, בעיקר בתחומי הסחר הכלכלי. אחת הסוגיות שעלו הן המאבק המשותף של שתי המדינות בנגיף הקורונה, כולל במחקר קליני לייצור חיסונים, כך נמסר מהקרמלין.

על פי הדיווחים ברוסיה, השיחה התקיימה ביוזמתו של רה"מ נתניהו. השיחה מגיעה על רקע ביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, היום בישראל.

לאחר שנחת אתמול, נפגש היום שר החוץ האמריקאי עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ וכן שר החוץ אשכנזי. לאחר הפגישה אמר נתניהו: "העסקה עם האמירויות לא כוללת הסכמה של ישראל לעסקאות נשק כלשהן, ואני לא יודע על עסקה כזו. למדתי מהמזכיר פומפאו כי ארה"ב מחויבת להבטחת היתרון הביטחוני של ישראל. ארה"ב עמדה בעבר על כך ואין לי ספק שתמשיך לעשות זאת". עוד אמר נתניהו, כי על אף שאינו יודע על עסקת נשק בין ארה"ב ואיחוד האמירויות, יתכן שהיא נשקלת.

נתניהו ופומפאו (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו ופומפאו (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

פומפאו, מצדו, הבהיר כי "נתניהו דיבר על ההתחייבויות שנתנו בנוגע ליתרון האיכותי של ישראל באזור, ונמשיך לכבד אותה, אבל יש לנו מערכת יחסים של יותר מ-20 שנה עם איחוד האמירויות שבמהלכה סיפקנו להם סיוע צבאי וביטחוני, ונמשיך לעשות זאת כדי לעזור להם להגן על אנשיהם מאיראן, תוך שמירה על ההתחייבות לישראל".