עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו היום (שני) עם המשנה ליועמ"ש דינה זילבר כדי לדון בהסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה, זאת לבקשת נתניהו ובהמשך להצעת מנדלבליט. מלשכת רה"מ נמסר: "ראש הממשלה נתניהו הנחה את הפרקליטים שנפגשו עם המשנה ליועמ״ש דינה זילבר, להגיד שהוא לא יתערב במינויי יועמ״ש, פרקליט המדינה ומפכ״ל. ראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים כבר אתמול בהצהרה לתקשורת. הטענות של כחול לבן הן לא יותר מתירוץ סרק כדי לברוח מ״פשרת האוזר״ ולגרור את המדינה לבחירות".

כזכור, לפני כשבוע דחה היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, את בקשתו של נתניהו להסדר ניגוד העניינים, וסירב לטענות שהועלו בבקשה. בכתב הדחייה הזמין היועמ"ש את עו"ד יוסי כהן שמייצג את רה"מ לבוא בדברים עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ביחס לטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר.

משמעות הדחייה היא כי קיימת מניעה מצד ראש הממשלה לעסוק במינויים של בכירי אכיפת החוק ובכללם: פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה ובהמשך גם היועץ המשפטי לממשלה. 

במכתב הדחייה הודגש גם כי אין מניעה מהיועץ המשפטי לממשלה לעסוק בעניינים אלו, זאת במענה לטענות נתניהו על סמכות היועמ"ש. בנוסף, צוין כי יש לראות בטיוטת חוות הדעת כמחייבת כבר כעת. 

דינה זילבר (צילום: מרק ישראל סלם)
דינה זילבר (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, שלח מנדלבליט ב-9.7.20 את טיוטת ניגוד העניינים לרה"מ, לפיה נאסר על נתניהו לעסוק במינוי פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה. ממכתבו של כהן עולה כי רה"מ דוחה את טענותיו של מנדלבליט ואף טוען לניגוד עניינים של היועמ"ש, בהיותו גם ממלא מקום פרקליט המדינה בימים אלו. על כך כתב כהן: "לא הועברה ליועץ המשפטי לממשלה סמכות כה רחבה וכה גורפת כפי שהיועץ המשפטי מנסה לנכס לעצמו" בטיוטת חוות הדעת.

כהן טען בפני מנדלבליט כי "טיעוני אינם 'האשמות שווא חסרות ביסוס" אלא טיעוני עובדה מוצקים'. כמו כן, האשימו כי דווקא טענותיו הן מופרכות, מתחמקות ואף מטעות: "אתה ממשיך להתבצר בעמדותיך, לטעות ולהטעות, תוך התעלמות מכוונת מלשונם המפורשת של הכללים". עוד כתב כהן כי לא יתכן שתגובה עניינית מצדו של נתניהו תיחשב למתקפה על שלטון החוק.