מוקדם יותר היום שחרר בית משפט השלום באשקלון למעצר בית בתנאים מגבילים את פנינה ממן, מנהלת מלון הים האדום באילת, זאת לאחר שנעצרה בחשד לשיבוש הליכים ואי מניעת פשע האונס הקבוצתי שזעזע את המדינה. כעת פרקליטתה, עו"ד שני רופא, טוענת: "למרשתי אין יד ורגל בחשדות המיוחסים לה, המשטרה עוד תבין שטעתה בגדול".

כזכור, במהלך הדיון בבית המשפט טענה נציגת המשטרה: "לידה התרחש פשע חמור והיא לא עשתה דבר, וגם שיבשה את החקירה". בתגובה לדברים פרצה ממן בבכי, ופרקליטתה ציינה: "מרשתי חוותה אונס בעצמה כשהייתה בת 14. ליבה עם הנערה והיא כואבת את הפגיעה בה. מרשתי לא יודעת באיזו שעה בוצע האונס הקבוצתי כפי שמתארת המשטרה".

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

עו"ד רופא ביקשה שלא להתייחס לטענה לפיה מרשתה הכחישה תחילה כי האירוע החמור התרחש במלון שהיא מנהלת. "אני לא אכנס כרגע לחומרי החקירה לאור העובדה שעדיין מתנהלת חקירת משטרה ואני חושבת שנכון לתת למשטרה לעשות את עבודתה נאמנה ולהגיע לחקר האמת. יחד עם זאת אני אומרת שמרשתי מכחישה בתוקף את שני החשדות המיוחסים לה הן של שיבוש הליכי חקירה והן של אי מניעת פשע. מרשתי עומדת בתוקף על כך שאין לה יד ורגל בחשדות המיוחסים לה. אני אומרת לך שאני מאמינה מעומק ליבי שלא רחוק היום שהמשטרה תחזור בה מהחשדות המיוחסים למרשתי ובעניינה של מרשתי היא תבין שטעתה בגדול".

היא לא ראתה את האירוע בעת שהתרחש? את קבוצת הצעירים ששתו לשוכרה?
"מי יודע כמה צעירים באמת השתתפו באירוע? מרשתי לא יכלה לדעת ואם היתה יודעת על אירוע חמור שכזה היא הייתה ממהרת לדווח ועוד קודם לכן היתה פועלת לעצור אותו כבר בראשיתו. מרשתי פעלה ופועלת על מנת למגר תופעות שכאלה. אם היה לה איזה קצה קצהו של חשד לאירוע כזה היא היתה פועלת במלוא החומרה ומדווחת עליו".

בית המשפט התייחס לנושא.
"השופטת קובעת באופן חד משמעי ועל בסיס החלטתה אני תוהה בכלל איך החקירה הזאת הולכת לכתבי אישום. בית המשפט קבע במפורש שהוא מתקשה לראות קשר בין מרשתי לחשדות המיוחסים לה וגם אם כן מדובר בחשד במדרג הנמוך. אני מאמינה שכבר בקרוב המשטרה תחזור בה מהחשדות ולא יהיה כתב אישום במקרה הזה וגם אם יהיה הוא יקרוס במיידי. ובכל זאת אני מציעה לתת למשטרה את הזמן לבצע את עבודתה".