מעשה הירואי כלפי החברים הטובים ביותר: מפקדים של משרד החקלאות חילצו היום (שני) שישה כלבים, שלטענתם סבלו מהזנחה קשה בבית הרבעה פיראטי באזור גדרה. הפקחים ציינו כי בבית הגידול הפיראטי חיו שישה כלבי פומרניאן, אשר היו מיועדים למכירה. מדובר בגזע כלבים יקר, הנמכר על פי ההערכות בשוק הפיראטי בסכומים מופקעים המגיעים לכ-8,000 שקל עבור כלב אחד.

הפשיטה על המקום התבצעה בעקבות תלונה של רופאה וטרינרית בגדרה. מפקחים של משרד החקלאות הגיעו לביתה של החשודה, ומצאו את ששת הכלבים כשהם נמצאים בחדר סגור, ללא כמו מספקת של אוכל ומים וסביבה מלוכלכלת. עם זאת, המפקחים ציינו שמצבם הבריאותי של הכלבים היה סביר, אך היה קיים חשש לחייהם אם היו נשארים במקום. הכלבים הוחרמו ונלקחו למתקן מוגן של הרשות, והחשודה באחזקתם וגידולם הועברה לחקירה. 

המועצה המקומית גדרה מסרה בתגובה, כי "הפעולה של חילוץ הכלבים מגדרה התאפשרה לאחר שהמחלקה הוטרינרית של המועצה המקומית גדרה לכדה שבוע לפני כן שלושה כלבים מזן זה ששוטטו בסמוך למקום. לאחר חקירה ואיסוף נתונים ואחרי שעלה כי ישנו חשד להחזקת עוד כלבים בתנאים קשים ובניגוד לדרישות החוק והחשש כי הם יוברחו  מהמקום, פנתה הוטרינרית הרשותית של המועצה, ד״ר שרון כהן בראשי,  למשרד החקלאות ויחידת הפיצו"ח לביצוע הפעולה ותפיסת ששת הכלבים הנוספים שהוחזקו כאמור. במסגרת הפעילות זומנו לחקירה שלושה חשודים".

בתוך כך, באירוע אחר שהתרחש ביישוב פוריידיס, חולץ כלב מבוגר שהיה נתון בסכנת חיים. הפקחים הגיעו למקום לאחר קבלת תלונה בנושא, כשהם מלווים בווטרינר הרשותי. הכלב נמצא כשהוא קשור, ללא שתייה או מים זמינים. החשוד באחזקת הכלב, בשנות ה-40 לחייו, הועבר לחקירה. הכלב התשוש קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ולאחריו הועבר למתקן מוגן של הרשות המקומית.