רופאים בכירים בבית החולים אליו הועבר מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, אומרים היום כי הבדיקות שנעשו לו מוכיחות כי הוא הורעל. בהודעה מטעם בית החולים נאמר: "קבוצת רופאים בדקה את נבלני באופן מקיף, מיד עם הגעתו לבית החולים ואין ספק כי הבדיקות מצביעות על הרעלה".

נבלני בן ה-44, הנחשב למנהיג האופוזיציה ברוסיה ויריבו של נשיאה, ולדימיר פוטין, התמוטט במהלך טיסה בשמי סיביר ביום חמישי האחרון. ביום שבת הובהל לבית החולים בברלין. הוא מורדם ונמצא במחלקת טיפול נמרץ. עוד נמסר על מצבו כי "הוא נפגע בצורה משמעותית אולם אין חשש לחייו".

הרופאים הודיעו כי הם עדיין מתקשים לקבוע איזה חומר בדיוק פגע בנבלני. הם החלו בסדרת בדיקות נוספת, והדגישו גם השפעות של רעל מסוג זה מוכרות מפיתוחים של מעבדות פרטיות שונות ברחבי העולם. "אנחנו מעריכים שרעל הוכנס לתה אותו שתה", ציינה קירה ירמיש, דוברת מטעמו, מיד לאחר התמוטטותו ביום חמישי, "זה הדבר היחיד שהוא הספיק לשתות הבוקר".

מדובר בתקרית דומה לזו שהתרחשה בקיץ שעבר, במהלכה אושפז לאחר שחווה "תגובה אלרגית חריפה" לחומר לא ידוע. הוא שוחרר מביה"ח כעבור יממה, והוחזר לבית הכלא בו הוא מרצה את מאסרו. עורכת דינו של נבלני התייחסה לאירוע וטענה כי למעשה נבלני לא חווה תגובה אלרגית, אלא הורעל. הדוברת שלו ציינה כי הוא לא חווה מעולם התקף אלרגיה דומה.

נבלני הוא עורך דין ופעיל נגד השחיתות, אשר נעצר פעמים רבות בשנים האחרונות, בגין ארגון הפגנות נגד הקרמלין. בית הדין האירופי לזכויות אדם קבע כי הפעמים בהן נעצר ונאסר בשנים 2012 ו-2014 היו לא חוקיות, והפרו את זכויות האדם שלו. עוד נטען כי פסק הדין שקבע זאת - היה מפוקפק.