המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה חקרה היום (שני) שוטרת בחשד לתקיפה ושימוש בכוח בלתי סביר לאחר שתועדה מכה מפגינה במחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור שבירושלים במוצאי שבת.

לפי החשד, השוטרת סטרה לאישה מבוגרת שהשתתפה בהפגנה, והסטירה תועדה על ידי עמרי מניב, עיתונאי חדשות 13 שנכח במקום. השוטרת שוחררה בתום חקירתה ללא תנאים מגבילים. 

מקרה זה מצטרף לשורת מקרים מדאיגים של אלימות שוטרים כלפי מפגינים בהפגנה במוצ"ש האחרון. כך למשל תועד סגן ניצב ניסו גואטה כשהוא תוקף מפגינים ונוהג כלפיהם באלימות. בעקבות התיעוד מח"ש פתחה בחקירה נגדו, בסיומה שוחרר ללא תנאים. 

מוקדם יותר היום הודיע מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, כי "סנ"צ גואטה ישוב לעבוד בהפגנות בבלפור". כזכור, המשטרה טענה בתחילה כי סנ"צ גואטה הותקף על ידי מפגינים, אך לא הביאה ראיות לכך לדיון בבית המשפט. 

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר: "בית המשפט דחה על הסף את דרישת המשטרה להרחיק מפגינים מבלפור והעלה תהיות רבות לגביי  התנהלות המשטרה. מכה קשה למשטרת בלפור שניסתה להלך אימים על מפגינים, לאחר לילה רווי אלימות ושקרים. שוב הוכח נוספת שמשטרת ירושלים היא משטרה פוליטית שבמקום להגן על חופש המחאה, פוגעת בה."