למרות שהכנסת אישרה אמש את דחיית העברת התקציב, המתיחות בין כחול לבן לליכוד נמשכת. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, התייחס הבוקר (שלישי) לעתיד הקואליציה בראיון בגל"צ, ואמר כי "אנחנו צריכים לוודא שבנושאים של שלטון החוק - הדברים נשמרים". מנגד, השר זאב אלקין הסביר כי "ברגע שהשותפים שלנו יבינו שכשאתה בממשלה אתה לא יכול בו זמנית ליהנות מתחושה שאתה באופוזיציה - נוכל לעבוד ביחד".

נתניהו הורה להצביע בעד דחיית התקציב

"אנחנו צריכים להתמקד במאבק בקורונה, בנושא הכלכלי-חברתי ולא תהיה פוליטיזציה של מינויים", אמר ניסנקורן בפתח דבריו. "בסופו של דבר, רה"מ אומר מה שטריוויאלי וצריך לוודא שזה מה שקורה. אנחנו בראש של אחדות, אנחנו רוצים לתת הזדמנות למדינת ישראל לצאת מהבוץ. אנחנו באים מתוך אמונה אמיתית שהמדינה חייבת אחדות והתמקדות בנושאים החשובים. אנחנו צריכים לוודא שבנושאים של שלטון החוק - הדברים נשמרים. יש עצמאות של המערכת, שאחראית על שלטון החוק במובן המשפטי". 

"אני חושב שחשוב היום לדבר על המהות", הוסיף שר המשפטים. "גנץ אמר בצדק שזו לא העת לבחירות. אנחנו צריכים להתמקד במאבק הלא פשוט בקורונה. הדבר השני הוא שאנחנו חייבים לשמור על מערכות החוק למען כולנו". 

אבי ניסנקורן (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)
אבי ניסנקורן (צילום: עדינה וולמן, דוברות הכנסת)

מתי תקום ועדת המינויים?
"אין תאריך. הוועדה צריכה לבחון את שיטת המינויים. זה לא אומר שהשיטה הקיימת היא פסולה. מה שחשוב בסופו של דבר זה המהות - עצמאות למערכות החוק". 

נתניהו תקף אותך וציין את החקירה נגדך. איך אנחנו אמורים להאמין שיש אווירת פיוס?
"אני חושב שהאמירות האלה ראוי שלא ייאמרו. הגבתי בצורה ברורה, אבל אני לא חושב שצריך לחזור על זה". 

אמרת ביום שישי 'עלובי נפש, לא תרתיעו אותי'. גם נתניהו כלול בעלובי הנפש?
"הסיפור זה לא אני, הסיפור זה מדינת ישראל והאזרחים. לאזרחים מגיעה ממשלה שתתעסק בנושא הקורונה ותעמיד תקציב. הממשלה צריכה לתת לאזרחים יציבות, שקיפות ולהתעסק בעיקר, וזה מה שכחול לבן רוצה שיקרה". 

השר זאב אלקין (צילום: באדיבות ירוק עכשיו)
השר זאב אלקין (צילום: באדיבות ירוק עכשיו)

נתניהו אמר שהוא לא זוכר שהוא דיבר על גנץ כמו שגנץ מדבר עליו. על זה מאחוריכם?
"אני לא אומר שזה מאחורינו, אני אומר שכחול לבן רואה את העיקר, והוא לעסוק בקורונה ובאזרחים. אני אומר שזה צו השעה, ככה צריך לעבוד. שני הצדדים צריכים להירתם למען האזרחים. צריך להתעסק ב-80% שחשובים לכולם ולא ב-20% שבקצוות".

אלקין: "רוצים שהממשלה תעבוד"

שר המים וההשכלה הגבוהה, זאב אלקין (הליכוד), התייחס אף הוא הבוקר בגל"צ להתפתחויות האחרונות, ואמר: "בניגוד לספינים, במשך כמה שבועות אומרים לנו שנתניהו החליט ללכת לבחירות. אני אמרתי במשך כמה שבועות שזה לא נכון, שאנחנו באים בגישה אחראית ומוכנים לעשות הכל כדי למנוע בחירות. עובדה שצדקתי. אנחנו רוצים שהממשלה תעבור ולכן תמכנו בדחיית הבחירות כדי לנסות לעשות הפעלה מחדש". 

"בסופו של דבר, גם אם יש מחלוקת על משהו אני לא זוכר מציאות כזו שבגלל מחלוקת על נושא מסוים מבטלים ישיבות ממשלה שבוע אחר שבוע", הוסיף אלקין. "אני לא זוכר מציאות שבה שרים מצביעים הפוך בניגוד לעמדת הממשלה. ברגע שהשותפים שלנו יבינו שכשאתה בממשלה אתה לא יכול בו זמנית ליהנות מתחושה שאתה באופוזיציה - עם כל ההבדלים שיש בינינו נוכל לעבור ביחד ולעשות שינוי גישה".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר בגל"צ: "אני חושב שרה"מ קיבל החלטה, ואני כיבדתי אותה, אבל אמרתי לו שאם אין דרך לשבת עם כחול לבן ולהסכם איתם את המשך העבודה בצורה מכובדת מבלי לתקוף אחד את השני מבוקר עד ערב - אין טעם להמשך הממשלה הזו. ממשלה צריכה לעבוד בשיתוף פעולה, וכל עוד זה לא קורה סכנת הבחירות תמשיך לרחף מעל ראשינו. אני יודע לעבוד איתם, אבל כל עוד הם לא שמים בצד את שלוש מערכות הבחירות הקשות שהיו לנו - יהיה קשה מאוד לתפקד". 

"נכון לרגע זה, אני חושב שנלך בעוד 120 לבחירות, אלא אם כן יחול שינוי, וזה תלוי בכחול לבן", הוסיף זוהר. "אם הם ישימו בצד את מערכות הבחירות הלא פשוטות שהיו לנו יהיה אפשר לתפקד ביחד ולעבור ביחד לטובת אזרחי ישראל".