חלל תקשורת, מפעילת לווייני התקשורת "עמוס", ונובלסאט, ספקית עולמית מובילה של קישוריות תוכן באמצעות לוויין, הודיעו על הדגמה מוצלחת של העברת וידאו מקצה לקצה דרך הלוויין עמוס-17 מסוג High Throughput, מליבת הרשת לקצה הרשת, הפצתו למכשירי קצה על גבי רשת אלחוטית והצגת איכות גבוהה של חוויית משתמש.

ההדגמה המדוברת המחישה ארכיטקטורת רשת מלאה להעברת תכני וידאו חי למכשירי קצה מרובים, תוך שימוש בפתרון העיבוד וההעברה של NOVELSAT על גבי הלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס-17 של חלל תקשורת המאפשר שידור רחב-פס.

ליבת ענן הוידאו של נובלסאט הדגימה ריכוז תכני וידאו ממקורות מרובים בפורמטים שונים תוך ביצוע קידוד וידאו רב-ערוצי יעיל ומתקדם בתקן HEVC, אפנון לווייני באמצעות טכנולוגיית שידור יעילה וייחודית של החברה, ושידור ללוויין של פרופיל איכות יחיד של כל ערוץ וידיאו. כמו כן, יחידת קצה וידאו של נובלסאט הציגה עיבוד והפצה של תכני וידאו בקצה הרשת, תוך ביצוע קליטה ופענוח של השידור הלווייני, המרת תכני הוידאו לפרוטוקולי ופורמטי וידאו שונים, והפצת שידורי וידאו חיים למכשירי קצה על גבי רשת אלחוטית.

הלוויין הדיגיטלי עמוס-17 של חלל תקשורת מימש את מקטע החלל של המערכת, וסיפק קישוריות לוויינית יעילה ביותר בין נקודות הרשת הקרקעית עבור חיבור ליבת ענן הוידיאו ליחידות הוידיאו בקצה הרשת. 

כאמור, ההדגמה הביאה לידי ביטוי את היתרונות, מבחינת יעילות ניצול רוחב הפס, עלות העברת הוידאו ואיכות חוויית משתמש הקצה, בשימוש בתקשורת לוויינית להפצת נפחים גבוהים של תכני וידאו חיים לאתרים סלולריים ולנקודות גישה אלחוטיות. עקיפת העומסים ברשתות התמסורת הקוויות והאלחוטיות וביצוע עיבוד וידאו אחוד ואופטימלי בקצה הרשת, מאפשרים הפצת תכני וידאו באיכות גבוהה ובשיהוי נמוך עבור מגוון של מכשירי קצה, ובהשקעה הנמוכה ביותר בתשתיות רשת.

ערן שפירא, מנהל יוזמות עסקיות וטכנולוגיות בחלל תקשורת ציין "אנחנו שמחים לשתף פעולה עם נובלסאט כדי להדגים כיצד הצופים יוכלו להינות מגישה לתכנים רבים יותר, בצורה נוחה יותר ובאיכות הצפייה הגבוהה ביותר. אלומות עמוס-17 מספקות כיסוי ויעילות ייחודיים באפריקה שמדרום לסהרה, ויחד עם פיתרון העיבוד וההעברת הוידאו של נובלסאט אנו יכולים לתמוך באופן יעיל בהרגלי הצפייה ואורח החיים המשתנים באיזור זה".

לדבריו, הפעילות בשוק המדיה האפריקני באמצעות טכנולוגיות המאפשרות שירותי וידאו ליניאריים, OTT, VoD ושירותים אחרים הינה יעד אסטרטגי עבור חלל תקשורת. "יחד עם נובלסאט, אנו מסוגלים לפנות לפלחי שוק חשובים עם פתרונות חסכוניים, יעילים וקלים לפריסה", הדגיש.

אביב רונאי, סמנכ"ל שיווק ומוצרים בנובלסאט, הוסיף כי "העליה בתעבורת הוידאו גורמת לעומסים על הרשתות הסלולריות והקוויות ומביאה לפגיעה בחווית המשתמש. בדור החמישי, חברות הסלולר שואפות להרחיב עוד יותר את תכני ושירותי הוידיאו, ולספק איכות HD ו- UHD, ללא שיהוי נוסף, לכל סוג של מכשירי קצה - מסמארטפונים ועד טלוויזיות". הוא ציין: "הדגמה ייחודית זו הציגה את הגישה החדשנית של נובלסאט לפתרון מקצה לקצה של האתגרים בהפצת וידאו, וזאת על ידי שימוש בהפצת תוכן יעילה ביותר על גבי לוויין מתקדם כ- עמוס-17 ואספקת תעבורת הוידאו קרוב ככל האפשר למשתמשים".

רונאי הסביר עוד כי "הפתרון של נובלסאט בשילוב עם המטעד הדיגיטלי של עמוס-17 מציב רף חדש ליעילות ולביצועים של הפצת וידאו, מוביל להפחתת עלויות הרשת ולחוויית משתמש מעולה, וסולל את הדרך לשירותי וידאו ברשתות הדור החמישי וברשתות גישה אלחוטיות".