סוף למשבר הצהרונים: לאחר איומים מצד ראשי רשויות מקומיות והנהגת ההורים הארצית על השבתת שנת הלימודים, הצעה להקצות 300 מיליון שקלים לסבסוד הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה תעלה היום (שלישי) לאישור הממשלה במשאל טלפוני. 

בהודעת הממשלה נמסר כי "ההחלטה תאפשר את המשך הסבסוד של המסגרות הלימודיות בשעות אחר הצהריים של משרד החינוך, המספקות פעילויות העשרה לימודיות, חברתיות וחינוכיות, מתן סיוע בהכנת שיעורי בית וארוחה חמה ומזינה".

השרים צפויים לאשר את המשך הסבסוד הניתן למסגרות אלו עד לסוף שנת הלימודים תשפ"א. בהודעה הוסבר כי מטרת הסבסוד היא "כדי להמשיך ולתת מענה להורים - לעידוד תעסוקה במשק ולהפחתת יוקר המחיה, בפרט בעת ההתמודדות עם משבר הקורונה".

כזכור, כבר בשבוע שעבר הודיע שר האוצר ישראל כ"ץ כי הגיע לסיכום עם החשב הכללי, רוני חזקיהו, שיינתן מימון לסבסוד הורים להפעלת הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה, וזאת בהתאם למתכונת שפעלה בשנה שעברה.

העובדה כי אין סבסוד לצהרונים גרמה לרשויות המקומיות להתאגד נגד מערכת החינוך ולאיים בהשבתתה יחד עם הנהגת ההורים הארצית שפתחו במחאה משל עצמם ותקפו את שר החינוך, יואב גלנט. טענתם המרכזית היא כי הנפגעים העיקריים בביטול תוכנית הצהרונים הם ההורים בפריפריה, מאחר שלא ניתן יהיה לדרוש תוספת של מאות שקלים מההורים בעיצומו של המשבר הכלכלי.