אם בטור הקודם הבאתי הנה את הטורים שעוררו השראה והאיצו בי להגיע להבנה שעליי לפעול כדי להגדיל את הכנסותיי בכל דרך אפשרית – הפעם, בחרתי את הפודקאסטים שמלמדים אותנו באופן הפרקטי והקונקרטי ביותר: איך עושים את זה? צעד אחר צעד, בלי בולשיט וללא בזבוזי זמן – לקחו על עצמם יוצרים של שלושה פודקאסטים את האתגר הלא פשוט – ללמד את הישראלים איך עושים כסף. ככה זה נראה, כלומר - נשמע:

Investcast / פלג דודוביץ ועידו חסון

יותר משדודוביץ וחסון מקצועיים בעולם הפיננסים – הם פשוט מאוהבים בו. מבלי לראות את פניהם ניתן  לשמוע את הברק שניצת בעיניהם ואת ההתלהבות בקולם כשהם נוברים בעולמות תוכן שאותי מרתיעים רק מלחשוב עליהם – נדל"ן, בורסה, ריביות והשקעות. 3 פעמים בחודש הם מקדישים 30-40 דקות כדי לענות על השאלות הקשות שמסקרנות יזמים מתחילים ושועלים ותיקים, כאחד, בתחומים אלה. השניים אמנם מכנים את ההסכת "פודקאסט השקעות, נדל"ן, כלכלה, יזמות" אך בפועל מתמקדים בנדל"ן, וזו גם הצעתי להם – להתמקד ולהתפקס סביב עולם תוכן אחד, בכדי להימנע ממאזינים מאוכזבים שציפו לשיח אחר ולמצוא את הנישה שתבדיל אתכם מהסכתים בתחומי עניין דומים. 

אני יכולה לספר בעצמי למה Investcast הוא פודקאסט מצוין אך ההוכחה הטובה ביותר לכך היא קהילת המאזינים שנוצרה סביבו. למעלה מ-2,500 איש המתדיינים ומתייעצים זה עם זה על סוגיות כלכליות שונות, ויוצרים יחד קהילה שיתופית פורה המרחיבה את הידע ומעודדת הרחבת אופקים, קפיצה למים העמוקים, ובשורה התחתונה – להרוויח יותר כסף. בואו למצוא את התשובות לשאלות שהטרידו אתכם, ומעולם לא טרחתם לחקור בעצמכם, זה ישתלם לכם.

פלג ועידו (צילום: פרטי)
פלג ועידו (צילום: פרטי)

"המנגל" / יוסי פורקוש וחגי גולדובסקי

"המנגל" זהו הפודקאסט הראשון שהאזנתי לו. בדיוק חזרתי מהטיול הגדול ותהיתי מה יהיה הצעד הבא. אני כבר לא זוכרת איך הגעתי אליו, אך אני זוכרת היטב שהתלהבתי מהמגוון שהוא הציע ומהטון המקצועי שהורגש בכל צליל שבקע מפיהם של יוסי פורקוש וחגי גולדובסקי, מגישיו. זהו לא פודקאסט כלכלי ביי דה בוק, ולא מתיימר להיות כזה – אך בכל פרק ניתן מגוון אדיר של המלצות ועצות, שבעולם האמיתי עולות סכום לא מבוטל בפגישות עם יועצים ומומחי תוכן – וכאן ניתנות בחינם, מלוות בדוגמאות והוכחות מהחיים האמיתיים, ובכך הופכות לקלות וכדאיות ליישום. 

הדינמיקה בין השניים קלילה אך מוקפדת – הם מתבלים את הפודקאסט בסיפורים מחיי היום יום (מה שלעתים עלול להיות מתיש, כאשר פרקים חוצים את טווח ה50-60 דקות) אך ניסיונם העתיר בעולמות המיתוג והדיגיטל הופך את הפוקדאסט לנכס של ממש, אשר עשוי לשדרג כל עצמאי, בעל עסק או מותג – ולשדרג את מעמדו והכנסתו – באלפי מונים. אם אף פעם לא הבנתם מה הרעש סביב יצירת תוכן, אם הזנחתם את המיתוג האישי וסיפורים מאחורי הקלעים של חברות ומותגי ענק מעניינים אתכם – מצאתם את המקום שלכם. כל מה שנותר עכשיו הוא ליישם. 

"פודקאש" / דני גדייב

זה עלול להישמע רדוד או מטופש, אך מי שהקשיב ליותר מהסכת כלכלי אחד בחייו וודאי יסכים איתי – משום מה כמעט תמיד מי שמדבר על כלכלה נשמע רציני ומוקפד, משל משדר בתת המודע מסר של "אני מדבר על נושא חשוב ומורכב – שקרוב לוודאי שלא תבינו". דווקא בשל כך, מתבלט דני גדייב בנימת קולו, הסקרנית והמרוגשת, ומצליח לייצר סביבו באופן טבעי ואותנטי תחושת קרבה והזדהות, כאשר מי ששואל את השאלות נשמע ממש כמוני, "האזרח הקטן" – שהיכרותו עם עולם הפיננסים עשויה להיות שולית, אך שואף להרחיב את אופקיו.

"פודקאש" הוא הסכת בתחילת דרכו, רק 11 פרקים באוויר, אך ניכר כי המחשבה מאחורי כל אחד מהם היא רבה והרצון לספק תוכן משמעותי עומד בראש מעייניו של גדייב. בהסכתו הוא מארח בכירים בחברות המתעסקות בנושאים כלכליים שונים (השקעות פסיביות, הלוואות חברתיות, נדל"ן בחו"ל) ודולה מהם את כל מה שצריך בשביל להתחיל לעסוק בתחומים אלה בעצמו, כשהוא לא שוכח 'לסכם' מדי פעם את מה שנאמר על מנת לבצע יישור קו דמיוני עם המאזינים מהצד השני. 

המלצתי אגב, היא לא לברוח למחוזות ההשראה והנפש – שנוטים להגיע אליה לא מעט בתעשיית הפודקאסטים – ולדבוק בעקביות בלימוד שיטות חדשות, באופן הפרקטי והממוקד ביותר – מה שיסייע להגדלת הקהל הרלוונטי ויחזק את המיתוג והייחוד של הפודקאסט. הצטרפו לדני בעולמות הפיננסים, זה מעניין, זה משתלם – ואם תקשיבו היטב, תצליחו אף להגדיל גם את ההכנסות שלכם. מה, לא שווה?

דני - פודקאסט (צילום: הומאיגד - השכלה ושירותים פיננסים )
דני - פודקאסט (צילום: הומאיגד - השכלה ושירותים פיננסים )