לאחר תקיפת צה"ל בלבנון בתגובה לירי שבוצע משטח המדינה לעבר ישראל, בדרג המדיני מחריפים את הטון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (רביעי) כי "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו ע"י חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו". במהלך הלילה, קיים ראש הממשלה נתניהו התייעצויות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים.

גנץ בהתייחסות לירי על עמדת צה"ל בצפון. צילום: טל עוז

שר הביטחון בני גנץ התייחס אף הוא לנושא כאשר ביקר הבוקר בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר במסגרת יום גיוס לפיקוד העורף ולחיל האוויר, ביחד עם ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, מפקד פקע"ר, אלוף אורי גורדין, רח"ט תומכ"א, תא"ל אמיר ודמני, ר' להק כוח אדם בחיל האוויר, תא"ל איתמר רייכל, ומפקד מיטב אל"מ נמרוד ארזואן. במהלך הביקור איים גנץ על חיזבאללה, ואמר: "לא ניתן לנסראללה לפגוע בחיילנו, נגיב באופן קשה לכל אירוע בגבול".

תקיפה ישראלית בלבנון

"הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים, גם בצפון וגם בדרום", אמר שר הביטחון, שהוסיף: "אנחנו נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ. בצפון, לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

במהלך הביקור השר גנץ שוחח עם מתגייסים המיועדים לשירות בחיל אוויר ופיקוד העורף והתלווה אליהם לחלק מהליך שרשרת הגיוס. גנץ אמר למתגייסים: "לאחר כמעט ארבעה עשורים של שירות, עם שני ילדים שכבר עברו את השרשרת ואחד שיעשה את זה בקרוב- עדיין מרגש לראות את היופי הזה שבו כל בחור ובחורה שטוב לנשק, מתייצב לשירות, ועושה את מה שהוא צריך עבור המדינה".

גנץ בתל השומר (צילום: חורחה נובמינסקי / לע''מ)
גנץ בתל השומר (צילום: חורחה נובמינסקי / לע''מ)