יום הכלב הבינלאומי שחל היום (רביעי) נוסד כחגיגה לכל הכלבים, מעורבים וגזעיים כאחד. ביום זה מעודדות העמותות אימוץ והצלה של כלבים, אשר משמשים כבני לוויה וחברים, מצילים ומדריכים לבעלי מוגבלויות. בתקופה זו, כשמקומות הבילוי האפשריים הם בעיקר באוויר הפתוח, האופציות לטיול עם הכלב גדלו משמעותית. 

רבות משמורות הטבע אינן מתירות כניסה לכלבים, כיוון שהאחרונים עלולים לאיים על בעלי החיים בשמורה ולהדביק או להידבק במחלות. על כן כדאי לפנות לגנים הלאומיים, בהם מותרת כניסה לכלבים, כל עוד הם קשורים ברצועה ומצוידים במחסום לפה. מומלץ לקחת לטיול קערת מים ומים לכלב, שקיות לאיסוף צרכים וחטיפים.

רשת מלונות מטיילים, רשת ידידותית לכלבים, מאפשרת אירוח עם כלבים בכל הגדלים במשטחים הירוקים של ששת המלונות הכפריים ברחבי הגליל העליון והמערבי, וממליצה על מסלולי טיול בצפון בהם ניתן לטייל עם כל המשפחה, בין אם היא הולכת על שתיים או על ארבע.

מבצר המונפור

מבצר צלבני מימי הביניים בגן לאומי המתחבר לנחל כזיב, אשר שימש כקום מקלט לאבירי המסדר הטבטוני מול המסדרים הצבאיים הנוצריים האחרים ששלטו בעכו חקלאית. המבצר הנו אחת הדוגמאות היפות ביותר לבניה המבוצרת של ימי הביניים בישראל.

כלב נח במהלך טיול בצפון (צילום: פלג יעקב)
כלב נח במהלך טיול בצפון (צילום: פלג יעקב)

כדי להגיע אליו, יש להחנות את הרכב בחניון עפר בצומת שבילים אדום-שחור סמוך ליישוב מצפה הילה. ממשיכים רגלית כקילומטר בירידה עד להגעה לשרידי המבצר הצלבני, ממנו נשקף נוף לנחל כזיב ולהרי הגליל המערבי. המסלול הנו מעגלי.

מערת קשת

מערת קשת ממוקמת בשטח פארק אדמית. תקרתה התמוטטה בעבר בשל תהליכים גיאולוגיים, מה שהפך אותה לקשת גדולה המושכת אליה מבקרים וחובבי סנפלינג מכל האזור. ממערת קשת לכיוון מזרח מתחילה שמורת נחל שרך, כשהמסלול (המסומן בכחול) מתחיל לאורך המצוק הסמוך למערת קשת ויורד לכיוון הוואדי לעינות כרכרה שבתחתית הערוץ.

יש להחנות את הרכב בחניה המרכזית של פארק אדמית וללכת לפי השילוט כ-10 דקות לתצפית על מערת קשת. התצפית פנורמית ונפרשת עד לים התיכון ורכס הכרמל. מהקשת יש ללכת שמאלה עם סימון שבילים אדום, לעבור את תקרת הקשת ולהמשיך לאורך השביל כ-15 דקות עד להגעה לחניה. המסלול הנו מעגלי, דרגת הקושי בינונית.

עין חרדלית

אחד המעיינות המערביים ביותר של נחל כזיב, הגדול והעשיר במים בין ערוצי הגליל המערבי. לאורך השנים היו מנותבים מימי החרדלית בתעלות ואמות לחקלאות ולתעשיות מסורתיות כטחנת קמח, תחנה לייצור סוכר מקני סוכר בחירבת מנות הסמוכה, ואף תעלה שהובילה מים עד לכפר הערבי א-זיב (אכזיב) עד 1948. המעיין כמעט והתייבש בקיץ 2019, אך הגשמים הרבים שירדו בחורף האחרון, החיו שוב את המקום בשפע של מים. 

יש להחנות בחניון עין חרדלית הסמוך למתקן מקורות ולמושב עבדון, ומשם הולכים כ-300 מטרים עד שמגיעים למים. ניתן להמשיך וללכת לאורך הנחל בין בריכות שכשוך מוצלות ופינות פיקניק. המסלול הנו מעגלי.

נחל שניר (חצבני)

נחל שניר הוא הארוך במקורות הירדן. הנחל זורם כל ימות השנה, ולאורכו שפע צמחיה כגון עצי דולב וקירות הבנויים מנטף נחלים. המסלולים, קצר, בינוני או ארוך, מאפשרים הליכה באזורים ירוקים ושכשוך במים. 

כדי להגיע מחנים בחניית עפר הצמודה לפרדס ולשער הצפוני של מושב בית הלל. הולכים דרומה לצד הפרדס עד שמגיעים לנחל. לאחר מכן פונים ימינה והולכים לאורך נחל שניר במסלול שרובו מוצל. בדרך ישנן פינות רבות בהן ניתן להיכנס למים. אפשר להמשיך וללכת כשעה ורבע עד שמגיעים לרחבת חניה צמודה לויליג'- מלון מטיילים על הירדן - שם ניתן להשאיר רכב שני. 

עין דבשה

על גבול רמת הגולן ועמק החולה נמצא מעיין נובע שמשמש מסלול אידיאלי לקיץ - עין דבשה, או בשמו הערבי "עין דרבשיה", על שם הכפר הסורי שהיה במקום בעבר. 

כלב משתכשך במים (צילום: פלג יעקב)
כלב משתכשך במים (צילום: פלג יעקב)

זרימת המים הייתה בעבר חזקה יותר ולכן שימשה לייצור קמח בטחנת הקמח העות'ומאנית שמתחת למעין, "טחונת דרבשיה". יש להחנות בחניון עפר עין דבשה הממוקם כ-3.5 קילומטרים דרומה מצומת גונן. עוברים את הכביש והולכים כ-100 מטרים עד למים, ואז צועדים בתוך המים נגד הזרם כחצי שעה עד להגעה אל טחנת קמח עתיקה. בדרך ישנם ספסלים ופינות מוצלות לשכשוך.

טיילת עמי   

מסלול ישר באורך קילומטר לאורך הירדן, המתאים לזוגות ולמשפחות. המסלול הנוח מאפשר ליהנות מזרימת הירדן העוצמתית, מהטבע ומהפינות הרבות לפיקניק. 

מחנים את הרכב בחניית עפר הצמודה לשער הכניסה של קיבוץ שדה נחמיה, עוברים את הכביש, הולכים לעבר הצומת ויורדים לפי השילוט לעבר נהר הירדן. אורכה של הטיילת הנו קצת יותר מקילומטר. מסביב שפע של מדשאות רחבות, שבילים נגישים ופינות מוצלות לצד הירדן.

באזור ישנן מסעדות ידידותיות לכלבים כמו "צ'יז" ו"ביסטרו 899", בהן אזורים חיצוניים מוצלים וישנה אפשרות לשבת עם הכלבים.