לאחר לילה לא פשוט עבור תושבי הצפון, התושבים מנסים לחזור לשגרה ולהשרות רוגע על המבקרים. מנהל מלון הגושרים בטבע, דורון קרן, סיפר: "כשנשמעו הדי הפיצוצים בלילה אורחים התקשרו לקבלה, אבל האירוע הסתיים מהר יחסית והמשכנו בשגרה רגילה. אחרי שערכנו בירורים והתברר שהאירוע הסתיים, הבנו שהכול יימשך כפי שהיה עד אתמול וזה מה שקרה". עוד הוסיף קרן כי "אורחים שהיו קצת בלחץ בדקות הראשונות נרגעו, שגרת המלון נמשכה ובמהלך היום היה מאוד רגוע". לדבריו, אף אחד מהאורחים לא ביקש לעזוב, להיפך, התקבלו פניות נוספות להגיע למלון, אך בשל התפוסה המלאה, לא ניתן היה להיענות להם".

תקיפה ישראלית בלבנון

צביקה וטובה פלג מגבעת שמואל, ששהו במלון בעת האירוע, סיפרו: "בהתחלה, כששמענו את 'הבומים' הייתה בהלה, אבל מהר מאוד הגיעו אנשי ביטחון, הרגיעו אותנו והסבירו שמדובר בפצצות תאורה". על היכולת המהירה לחזור לשגרה, סיפרו: "בבוקר כבר יצאנו לטיול ברמת הגולן".

מנכ"ל קייקי מעיין הגושרים, זהר קוז'יקרו, צין שכבר משעות הבוקר האתר היה מלא במבקרים: "בלילה כששמענו את 'הבומים', חששנו שהאירוע יימשך גם לשעות הבוקר. למעשה, הוא הסתיים באמצע הלילה, וברור היה שנמשיך בשגרת הפעילות". לדבריו, לא הייתה ירידה במספר המבקרים אתמול, לעומת הימים הקודמים: "כשאירוע בטחוני מסתיים, כל הקהל חוזר כאילו לא קרה כלום, בניגוד לאירוע בריאותי, כמו העכברת או הקורונה, שההשפעה שלו מתמשכת".

קייקי הגושרים (צילום: תומר פדר)
קייקי הגושרים (צילום: תומר פדר)

מנכ"ל קייקי כפר בלום, גיא ירמק, מתייחס למתיחות בתקופה האחרונה: "בלילה אכן הורגשה בשמי רכס רמים מתיחות גבוהה, אך בינתיים אנו לא חשים תגובות של פחד, עזיבות או ביטולי הגעה", ומייחל: "אני מקווה שלא נחווה שום תקריות ביטחוניות. הציבור מצביע ברגליים ומגיע לבלות ולנפוש אצלנו".

אתר החרמון  (צילום: אתר החרמון)
אתר החרמון (צילום: אתר החרמון)

מנכ"ל אתר החרמון, רפאל נווה, ציין כי אתר החרמון, שפעל לאורך הקיץ, נהנה ממספר רב של מטיילים המגיעים מידי יום ביומו על אף המתיחות הביטחונית: "אני מאמין שציבור הישראלי כבר יודע לסמוך על צה"ל ועל תפקודו בגזרה הצפונית. ביחס לתחושת המבקרים, הוא מוסיף: "המטיילים אכן מתנהגים כבשגרה ומגיעים לאתר ליהנות מימיו האחרונים של החופש הגדול בשלל האטרקציות ובסיורים המודרכים".