פרשת האונס באילת ניצבת בימים האחרונים במרכז השיח הציבורי ומעוררת הדים רבים בחברה הישראלית. פרקליטת המתלוננת, שני מורן, סיפרה היום (חמישי) לגיא פלג וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, על מצבה הקשה של בת ה-16 בימים טרופים אלה ומגיבה לטענת הסנגוריה כי המקרה אינו נחשב כאונס.

גיא: את מייצגת את הנאנסת בת ה-16 באונס המחריד באילת, מה שלומה?
"שלומה מורכב, קשה. אני רואה שככל שחולפים הימים היא מעכלת את הדברים, והם מקבלים אצלה משמעות יותר עמוקה ומובנת. אז מטבע הדברים המצב מחמיר, ונהיה יותר ויותר קשה. אבל היא עטופה ומלווה על ידי בני משפחה ואנשי מקצוע, וכולם עוטפים ומלווים אותה בתקופה הקשה הזו".

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

גיא: היא עדיין לא עומתה עם החושדים, נכון?
"היא אכן טרם עברה עימות, כמובן שככל שהיא תידרש לכך היא תשתף פעולה באופן מלא. אנחנו מבינים שהחקירה מתקדמת ומנסים להמשיך ולהגיע לכמה שיותר מעורבים שהיו בסיפור הזה. אם זה במעגל חיצוני שהיו בחוץ חשדו ולא דיווחו כמובן, ואם זה אנשים שהיו מעורבים במעורבות קצת יותר עמוקה. המשטרה מוסיפה לחפש חשודים, ולחקור אנחנו כל הזמן מקבלים דיווחים על המשך פעולות חקירה שנעשות. היום אמורים להגיע חלק מהחשודים להארכת מעצר ,אנחנו עוקבים באופן הדוק. אני חושבת שהחקירה בימים הקרובים כן תגיע לאיזה שהוא מיצוי, ונוכל לקבל תמונת מצב יותר מלאה וברורה, באשר לכל הדברים שהתרחשו שם".

ניסים: כיצד את מגיבה לטענות של עורכי הדין של החשודים שטענו שכלל לא היה אונס?
"תראה, עורכי הדין של החשודים עושים את עבודתם, וטענות כאלה תמיד עולות בתיקים מהסוג הזה. לא אגיב לעורכי הדין, אומר מנקודת המבט שלנו. מגיע הנערה בת 16 למשטרה ומגישה תלונה, עומדת מאחורי התלונה, הדברים שהיא מסרה לא נסמכים אך ורק על התלונה שלה, יש ראיות נוספות מסביב כמובן שבשלב הזה קשה לנו ואנחנו לא יכולים להתייחס לכל פרטי החקירה".

גיא: אין חולק שהיא הייתה תחת הפשעת אלכוהול. השאלה היא האם היא זוכרת את שקרה?
"בגלל שהחקירה בעיצומה, אני לא יכולה להתייחס באופן ספציפי למה שהיא מסרה או זוכרת אבל אומר באופן כזה - התלונה שלה היא תלונה על עבירות מין, אונס שבוצע בה בלי הסכמתה. מבחינתה אין על זה מחלוקת, זה לא נתון לדיון או פרשנות".

גיא: היא זוכרת מה קרה? מי תקף? מי היה אדיש? ברמה כזו או אחרת.
"יש דברים שהיא בהחלט זוכרת, אני לא יכולה להתייחס באופן ספציפי כדי לא לפגוע בחקירה אבל נאמר כך, אם היה מדובר בתלונה בעלמא, דברים שהיא לא יודעת, או לא זוכרת, או לא ברור לה, או בניחושים - כנראה התיק לא היה מגיע לכל כך הרבה עצורים. ביהמ"ש מאריך את המעצר פעם אחר פעם והמשטרה יוצאת במסרים שהחקירה מתקדמת. זה לא סיפור באוויר, יש תלונה שמבחינתה חד משמעית. הגרסה שלהם היא גרסה שלהם וביהמ"ש יצטרך להתמודד עם הגרסאות ולהכריע. אבל הגרסה שלה מבחינתה ברורה, חדה, ואין מקום לספק".

הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)

גיא: מה עם ההורים?
"מטבע הדברים המשפחה שלה לא במצב פשוט בכלל, המשפחה מלווה אותה וצמודה אליה, לא עוזבת אותה לרגע. הם מעכלים בעצמם, בכלל את האירוע הקשה, ואת זה שהאירוע הקשה התרחש כלפי הבת שלהם הקטינה. המצב שלהם לא פשוט בכלל".