המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פיענחה את אונס בת ה-16 במלון הים האדום באילת ועצרה את כל המעורבים החשודים - כך עלה בהערכת מצב שקיים מפקד מרחב דרום, ניצב יורם סופר, ומפקד מרחב לכיש נצ"מ רונן אבניאלי. בימים הקרובים יסיים צוות החקירה המיוחד (צח"ם) את חקירת הפרשה והתיק יועבר לפרקליטות המדינה, לא לפני שתוגש הצהרת תובע נגד מרבית החשודים. נציין כי בפרשה זו התחקה הצח"ם אחר 17 חשודים המעורבים בפרשה, כל אחד על פי חלקו.

עוד ניתן לומר כי צוות החקירה המיוחד שמנה שורה ארוכה של חוקרים הצליח להתחקות אחר ציר הזמנים של התרחשות האירועים במלון הים האדום ותוך כדי כך להגיע אל כל החשודים המעורבים בפרשה. מפקד המחוז ניצב סופר שיבח את פעילותו המקצועית של הצח"ם, שבעזרת אמצעים שונים, פיענוח דיגיטלי ועדויות של דמויות מפתח התחקו אחר החשודים. 

החקירה הוכיחה מעל לכל ספק כי עדות הקורבן מהימנה והחוקרים הצליחו לגבות אותה בחיזוקים ראייתיים. במשטרה מדגישים כי על הקורבן ועל עדות מרכזיות בפרשה הוצבה רשת ביטחון המקיפה אותן.

אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)
אחד החשודים המרכזיים בפרשת האונס באילת (צילום: ללא)

מוקדם יותר היום בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרם של שני תושבי חדרה החשודים באונס הקטינה בת ה-16 במלון הים האדום באילת, בהם החשוד המרכזי, שאף הודה במהלך הדיון כי הוא תיעד את האונס .

יש לציין כי אותו חשוד מרכזי טען כבר בדיון הראשון ובחקירתו במשטרה, כי אחר עשה שימוש בטלפון הנייד שלו ושלח הודעה למתלוננת, לפיה ברשותו סרטונים. לטענתו אז, ההודעה הלחיצה את המתלוננת, שמיהרה להגיש את התלונה במשטרה. גם אחרי שאותו צעיר הודיע לה כי שיקר לה. בעקבות דבריו, המשטרה חיפשה אחר הצעיר, והוא אכן נעצר כחשוד שני באותה הפרשה. 

דקות לפני תחילת הדיון, אמר החשוד המרכזי מול המצלמות: "אל תדאגו אני אדבר עוד הרבה, יש לי הרבה מה לומר. אני מכחיש את כל החשדות נגדי. האמת תצא לאור. אני כן ניסיתי לעזור לה כשהכל התחיל".

הפגנה נגד תרבות האונס (צילום: מתנדבת בעמותת רוח נשית)

כבר בתחילת הפרשה הכחיש בחקירתו החשוד כל קשר לחשדות המיוחסים לו וטען כי מספר רב של צעירים הגיעו אל הנערה והוא חשש מלסייע בידה. לטענתו הוא לא אנס את הקטינה.

אלא, שכפי שציינו השבוע במשטרה ובפרקליטות בטוחים כי גרסתה של הקטינה הנתמכת גם בגרסת חברותיה וכן בגרסת מספר מעורבים מהימנה ומדוייקת והיא מנפצת את הגרסה לכאורה שמסרו החשודים המרכזיים.

בינתיים מצבה הנפשי של הקטינה ממשיך להיות קשה ובמשטרה יוותרו על מעמד העימות מול החשודים שכן היא אינה מסוגלת למפגש מולם בשלב הזה.

נזכיר כי מאז תחילת הפרשה עצרה המשטרה 14 חשודים, בהם מנהלת מלון הים האדום באילת ששוחררה למעצר בית מלא בתנאים מגבילים, וכן שני החשודים המרכזיים, אליהם נוספו 11 חשודים, אחד מהם בגיר רך, ובתום חקירה ודיונים שוחררו עד כה 4 מהם בתנאים מגבילים.

הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בתל אביב בעקבות פרשת האונס באילת (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בית משפט השלום באשקלון נעתר אתמול לבקשת צוות החקירה המיוחד (צח"מ) של מרחב לכיש החוקר את הפרשה והאריך בארבעה ימים מעצרם של שניים מהקטינים החשודים במעורבות בפרשת אונס הקטינה בת ה–16. בנוסף דחה בית המשפט בקשת ערעור של קטין נוסף והאריך את מעצרו ביומיים.

כפי שציינו במהלך השבוע, בכוונת המשטרה לבצע מעצרים נוספים בפרשה של חלק מהמעורבים שפענוח זהותם טרם הושלם. על פי הערכת החוקרים מדובר במעצר של שניים עד שלושה חשודים נוספים שמתועדים בסרטון ומידת מעורבותם נבחנת בימים אלו. צריך לזכור כי את הפרשה מלווה פרקליטה ממחוז דרום והיא מכווינה את החוקרים בגיבוש הראיות סביב החשודים כל אחד על פי חלקו.

נוכל להדגיש על פי גורמים המעורים בפרטי החקירה כי ככל שהחקירה מתקרבת אל הישורת האחרונה, מסתמן כי מתהדקת החגורה סביב מספר חשודים כאלה שנטלו חלק פיזית באונס עצמו ואחרים שחלקם מתבסס על אי מניעת הפשע ואי דיווח . במשטרה ובפרקליטות מתבססים על עדותה המהימנה והעקבית של קורבן העבירה שמקבלת חיזוק בנקודות מרכזיות בפרשה בגרסתה של חברתה