שירה (שם בדוי), סטודנטית במרכז הבינחומי הרצליה שוחחה היום (חמישי) עם אלון גל בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על מרד התשלומים שמקיימים התלמידים בימים האחרונים, בעקבות אי ההוזלה בשכר הלימוד השנתי על אף ההחלטה לקיים את הלימודים בזום. "אנחנו לא באנו לקנות תואר. "הבינתחומי זה בכלל לא רק לימודים – הוא כולל כל כך הרבה דברים מעבר, אחרי הלימודים, תוך כדי הלימודים, תוכניות מיוחדות וכרגע בזום אנחנו לא מקבלים את התמורה הזאת", הסבירה. 



"אנחנו מוחים כרגע על תשלום הגבוה שאנחנו אמורים לשלם בשנה הקרובה, כשבעצם הסמסטר הראשון וכנראה גם השני יהיו בזום, לאחר שסמסטר קודם גם כולו התרחש בזום", סיפרה, "אנחנו דורשים הקלה במקדמה שהם דורשים, שעומדת על סך 8,000 ש"ח. אנחנו נתקלים בסירובים מאוד גדולים מהמרכז, שלא מוכן בשום צורה ואופן להוריד משכר הלימוד".

מה אומרת המכללה? אז מה אם זה זום?
"בשנה שעברה החלו מחאות ועצומות לגבי הדבר הזה. זה היה יותר מורכב כיוון שאנשים כבר שילמו. השנה בעצם החלטנו שאנחנו מתחילים מדף חלק – כולנו נמצאים על האפס. אנחנו רוצים לדון על הדבר הזה מחדש. אתמול נערכה שיחה עם הנשיא פרופ' רייכמן שבעצם אמר חד וחלק – לא תהיה שום הורדה רוחבית". 

אומרת המכללה, מה זה משנה. את באת ללמוד בשביל התעודה ואת התעודה תהיה לך, הרי לא ציפית ללמוד משהו במכללה.
"בכנות מאוד גדולה, ואני מדברת בשם עצמי ובשם חבריי הרבים במרכז הבינתחומי – למרות שיש סטיגמה כזו, אנחנו לא באנו לקנות תואר. באנו לבינתחומי בידיעה מאוד גדולה שאנחנו משלמים מחיר גבוה, אבל התלונות שלנו לא מגיעות משם. ידענו מה המוצר עליו אנחנו משלמים".

את אומרת בצורה פשוטה – המוצר אותו רכשתם זהו לא אותו מוצר בעצם, הוא אפילו לא דומה.
"אנחנו סטודנטים במרד צרכנים – חד וחלק. אנחנו דנים פה על המוצר שאנחנו עומדים לקבל, הוא פחות מ-50%. זו ממש כמו מעין מלחמת התשה כרגע שלנו מול פרופ' אוריאל רייכמן שאתמול איים על הסטודנטים. הוא אמר שמי שלא מתכוון לשלם לא ילמד במרכז הבינתחומי. זו מלחמת התשה שנמשיך אותה".

מהבינתחומי נמסר בתגובה: "הבינתחומי הוא מוסד פרטי, שלא למטרות רווח ומממן את פעילותו אך ורק משכר לימוד ומתרומות. משבר הקורונה גרם לירידה בתרומות ובהכנסות המוסד ולכן נערכנו בהתאם, קיצצנו בהוצאות ואף הפחתנו בשכר המרצים וההנהלה. לצערנו, ועל אף ההבנה לקשיי הסטודנטים בתקופה הזו, הפחתה רוחבית בשכר הלימוד אינה אפשרית משום שהמוסד יתקשה לפעול. מאז פרוץ המשבר אנו מעניקים סיוע כלכלי לסטודנטים שנקלעו לקשיים, באמצעות מלגות, מענקים, הלוואות מסובסדות, פריסת תשלומי שכר לימוד וסיוע במציאת עבודה. זאת, בנוסף ל-27 מיליון שקלים שאנו מעניקים במלגות, מדי שנה. אנו ערוכים לסמסטר הקרוב ונמשיך לתת לסטודנטים את חווית הלימודים הייחודית שלנו, ולצד  ההשכלה האקדמית הטובה ביותר ימשיכו לקבל את כל הפעילויות המעשירות והשירותים לסטודנטים  - גם במגבלות הקורונה, וגם מרחוק.