מי שמנע בחירות רביעיות בתחילת החורף הקרוב הוא נפתלי בנט. לא במעשיו מנע בנט את הבחירות, אלא בעצם קיומו. ההערכה הנוכחית בבלפור היא שבנט הוא ה"ביבי קילר" החדש. זה בדיוק מה שהיה חסר להם: עוד איווט ליברמן, רק עם כיפה. 

על פי המידע שהגיע לבלפור, מנוי וגמור עם נפתלי להיפרע מהמשפחה המלכותית על סאת ההשפלות, האכזבות, ההשלכות והצרחות שספג לאורך השנים מהיישות המופרעת הקרויה "בלפור", בקצב הולך וגובר. זהו זה. הפור נפל. לא עוד ילד הכאפות המנוזל והמושפל, שתמיד חוזר הביתה עם הזנב בין הרגליים. זה נגמר. הוא ירחיב את ימינה שמאלה, למרכז הפוליטי, יצרף כמה חילונים או דתיים לייט (האוזר־הנדל?) ויכוון למעלה. הכי למעלה. "האיש הזה מסוכן למדינת ישראל", אמר בנט בשיחות שהגיעו לבלפור, על האיש שגר שם (שלא נדבר על האישה).

נתניהו הורה להצביע בעד דחיית התקציב

בימים רגילים, צריך הרבה פחות מזה כדי להעיר את כל השדים המטריפים את שנתם של יושבי המעון, אבל אנחנו לא בימים רגילים. אנחנו בימים נוראים. מגמת הירידה בסקרים (שחוזקה על ידי סקר "מעריב" אתמול) פלוס עריקתו הממשמשת ובאה של בנט הם שגרמו לנתניהו למצמץ, להתקפל וליפול מהעץ שעליו טיפס דרך סרטון שצולם בבהילות ושוגר למערכות ערוצי הטלוויזיה בטרם יישא בני גנץ את נאומו.

הערת אזהרה: זו לא הפעם הראשונה שבה בנט אומר שנתניהו מסוכן למדינה. לתובנה הזו הוא הגיע כמה פעמים גם בעבר (אם כי נרגע אחר כך). מי שרוצה להמר על בנט כ"ביבי־קילר" החדש מוזמן לעשות את זה על אחריותו ולשים את כספו על קרן העור־צבי. ועדיין, הפעם בנט נשמע הרבה יותר רציני. הוא התבגר, הוא צימח כנפיים וציפורניים, הוא שבע מרורים. ביצועיו כשר ביטחון קצר־מועד, הפופולריות הגואה בציבור, היצירתיות והאנרגיה הבלתי נדלית בכל הקשור למאבק בקורונה (השבוע יצא לאור ספר בזק שכתב על המגיפה), כל אלה הביאו אותו להבשלה הנוכחית.

אגב: אם זה היה תלוי רק בבנימין נתניהו, כל זה לא היה קורה. הוא היה מיישר את ההדורים עם בנט ואיילת שקד מזמן. נתניהו הוא לא טיפוס שומר טינה. האינטליגנציה הגבוהה שלו באה על חשבון אינטליגנציה רגשית. מהמצרך הזה, אין לו הרבה. בנט־שמנט־איילת, אני בספק אם ביבי זוכר על מה הם רבו מלכתחילה. הוא מביט באנשים כבכלי עבודה. אם צריך אותו, סבבה. אם לא, משליכים לירכתי המחסן. 

אם זה היה תלוי בנתניהו, הצמד מהגיהינום לא היה משוקץ כל כך במסדרונות "הקומה השנייה". אבל זה לא תלוי בנתניהו. זה תלוי במי שדווקא זוכרת מצוין הכל, לפרטי פרטים. מאז הימים הרחוקים שבהם גילתה שהצמד־חמד הזה מקבל שכר (זעום מאוד) מקופת המשפחה, מאז שחוותה את ניסיונם של ראש המטה (נפתלי) ומנהלת הלשכה (איילת) לנתק את המועמד (ביבי) מהטירוף המשפחתי ("הגברת") לטובת האופרציה הפוליטית. היא לא תשכח ולא תסלח. מני נפתלי ויחיא סנוואר יוזמנו לבלפור לפני שני אלה.

הטור המלא של בן כספית מתפרסם ב"מעריב סופהשבוע"