למרות הכוננות וההערכה כי חיזבאללה ינסה לממש פעולה נוספת נגד כוחות צה"ל בגבול הצפון, במערכת הביטחון מציינים כי אין שינוי בשגרה האזרחית בצפון. לקראת סוף השבוע הקרוב אתרי התיירות ומסלולי הטיולים בצפון צפויים להיות מלאים, ובמערכת הביטחון מדגישים כי אין כל סיבה לבצע שינוי בתוכניות. עם זאת, לפי הערכת המצב בצה"ל, חיזבאללה ימשיך בניסיונו להוציא לפועל פיגוע נגד כוחות צה"ל, ולכן בצבא סבורים כי מצב הכוננות הגבוהה בצפון עשוי להימשך שבועות ארוכים.

מנגד, בפיקוד הצפון רואים חשיבות רבה בשמירת שגרת החיים האזרחית. הערכת צה"ל היא כי חיזבאללה מעוניין לפגוע במטרה צבאית ולא אזרחית, ולכן אין סיבה לפגיעה בשגרת התושבים בצפון ובתיירות באזור.

תקיפה ישראלית בלבנון

בתוך כך, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, פנה אתמול במכתב תלונה רשמי חריף למועצת הביטחון, בדרישה שתנקוט צעדים מיידיים מול ממשלת לבנון וכוח יוניפי"ל לאחר הירי לעבר כוחות צה"ל בגבול הצפון על ידי חוליית חיזבאללה. בתלונתו ציין ארדן: "המתקפה האחרונה לעבר כוחות צה"ל, לצד התעצמות חיזבאללה ופעילותו בדרום לבנון, מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון, וזו עלולה להוביל להשלכות קשות נגד לבנון והאזור כולו".

ארדן צירף לתלונה צילום אוויר של האזור שממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה, הנמצא בין שתי עמדות של כוח יוניפי"ל ובסמוך לקו הכחול. הצילום ממחיש את אוזלת היד של כוח יוניפי״ל למול החיזבאללה.