יוטיוב חוגג 15 השנה, זה זמן טוב להרחיב אופקים דיגיטליים ולבלבל את אלגוריתם ההמלצות. כל שבוע אסקור קליפים מרחבי יוטיוב ישראל, מהוויראלי עד הברוטלי, מהנורמלי עד הקטסטרופלי, מהפוטנציאלי עד ה-"לא נראה לי". ספרו עד חמש, דלגו על הפרסומת, מתחילים.

לרובנו, המבוגרים, אין יוטיוברים שריסקנו את כפתור הלייק למענם. רובנו צורכים ביוטיוב את אותו תוכן פופולרי מהטלוויזיה ולכן אני כאן, כדי שתראו ביוטיוב תכנים נוספים מלבד "כאן" (לא שזה רע, ריסוק לייק ענקי ליוטיוב של "כאן"). נפתח בהשפעת מגפת הקורונה על יוצרים ישראלים ביוטיוב. דמעות, שלל שירים ומדריך קורע אחד להכנת אוכל מקופסאות שימורים רוסיות. דאוויי.

ויראלי

שירלי לילו, הזכורה לאף אחד מהעונה השנייה של כוכב נולד, הגיחה עם משפחתה בלהיט רשת לימי הקורונה, 800 אלף צפיות. השיר הוא קאבר לשיר של דורון מדלי. יש עולם שלם ביוטיוב שאני לא מכיר בכלל. האמת שגם לא הכרתי את השיר המקורי, מסתבר שדורון מדלי כתב את השיר לפסטיגל. יש לו בכלל קווים אדומים?

פוטנצאילי

מספיק עם החמידות, הגיע הזמן לצלול עמוק, למחוזות שאפילו הרובוטים של יוטיוב לא מגיעים. אני גאה להציג את השיר "קוראים לה קורונה", 329 צפיות, אין צדק, זו יצירה ויראלית כמו הקורונה. לא ברור למה זה לא רץ בוואטסאפ כמו יוסיין בולט, שיר קצבי, שמח ומלא משחקי מילים ופיזוזים. מי שנותן קליק - יוצא צדיק:


קטסטרופלי

כזכור, בימי הסגר הטרופים חיפשנו איזון, את היין והיאנג שבקיום, לבסוף הסתפקנו בקניית המון נייר טואלט וקופסאות שימורים. האחד לא יכול להתקיים ללא האחר, המעגל הושלם. לתוך בור זה הגיע סלאביק, יוצר מוכשר ומצחיק בטירוף, מלמד כיצד לבשל מאכלים רוסים מקופסאות שימורים. הערוץ עדיין פעיל ומקלל תוך כדי בישול, לכו תראו נאחוי, לא לבעלי קיבה רגישה.

רע לי

נסיים עם יוטיוברית בוכה למצלמה במשך תשע דקות, למה היא בוכה? לולא כותרת הקליפ "אני חולת קורונה", לא הייתי מבין במה מדובר. שצף ברבורים, משיכות אף ואנקדוטות לא ברורות מחיי תיכון סוערים. 90 אלף צפיות ללא אפשרות לכתוב תגובות, אז אין לי מושג מה אני אמור לחשוב על לורן מורוזוב, יוצרת הוולוג בת ה-13. רק ברור שקשה להישאר חיוביים כשנמצאים חיוביים לקורונה:

נחזור בשבוע הבא עם עוד המלצות ישראליות מוצלחות, מיוחדות והזויות. כתבו לנו את ההמלצות שלכם לערוצים ויוצרים ישראלים. נסיים בשאפו גדול לכל העוסקים במלאכת יוטיוב, לא קל לחשוב על רעיונות, לצלם, לערוך ולתת כותרות שערוריות בשביל קליקים. הדרך לטופ-טרנדינג רצופה כוונות טובות ופרסומות שאי אפשר לדלג עליהן.