כל הסגר המחודש הזה קצת שבר אותנו, לעבור עוד חג בלי ההורים שיושבים לבד ובוהים בנו דרך הזום, לוותר על הטיסה לחו"ל שתיכננו עליה כבר שנה ובעיקר שוב להתחיל להמציא מאכלים ובישולים ולבלות במטבח שעות בשביל שתכלס שנינו נשב מותשים אחרי שעות של בישולים מול שולחן מלא שאריות ונצפה בנטפליקס.
אז הפעם החלטנו לוותר על הקניות המוגזמות ועל העמידה במטבח הלוהט. שמנו במקרר 2 בקבוקי יין טובים ופתחנו את הקופסא של "CHEF TO TABLE".

אם עוד לא שמעתם על המיזם הקולינרי "שף טו טייבל" אז נכונה לכם הפתעה מהנה. הרי תמיד רצינו לנסות לבשל מנה שטעמנו באיזו מסעדה ותמיד חששנו מכל ההכנה, ההתעסקות במרכיבים והעלויות. המיזם הזה פותר לכם את הבעיה. ב"שף טו טייבל" איגדו מתכונים ממספר שפים מוכרים כגון יריב מלילי,רז אהב, שיראל ברגר, נוף עתמאנה, טום אביב, תומר טל, מוטי טיטמן ומושיק גמליאל, אספו את כל מה שצריך למתכון, מרמת הגרם לתבלין ועד הבשר או הדג, הכניסו הכל לקופסא אחת ארוזה היטב, שמו מתכון כולל לינק לסרטון והיידה, רבע שעה ויש לכם מנה של שף בבית בלי להתרוצץ בשוק או בסופר כדי להשיג ארטישוק ירושלמי או צלעות טחונות או אפילו תערובת ראס אל חנות. הכל בקופסא. חוץ מכל האוכל הזה יש גם כמה קוקטיילים שמגיעים ארוזים בבקבוקונים וכל מה שנותר לכם זה לערבב, לשים קרח ולהנות.
ואני אומרת- למה לא? אני אוהבת לבשל אבל לפעמים רק כדי להכין כנאפה, אני צריכה להתרוצץ בשלוש חנויות שונות וזה עוד בלי העלות הגבוהה כי חייבם לקנות מלכתכילה כמות גדולה יותר.

נכנסנו לאתר ולמרות אהבתי הקשה לכל דבר שיריב מלילי עושה, החלטנו ללכת על קבאק סארמסי של נוף, דג ברוטב ארטישוק מותסס של רז רהב וכנאפה של נוף לקינוח. המגוון הוא די גבוה, יש לא מעט מנות צמחוניות, אל תצפו פה למנות בשר מאתגרות, כמעט ואין, המנות של רז רהב מביאו את הטוויסט המולקולרי והמנות של יריב מביאות את העולם התאילנדי האמיתי, נוף מספקת הצצה כיפית לעולם הערבי, יש לא מעט מנות דג מסקרנות ודי התבאסנו שחוץ מהכנאפה אין עוד קינוחים כי תמיד בכל ארוחה זו הדילמה, בעיקר שיש רק 2 אנשים ואין כח להשקיע בעוגה מוגזמת או קינוח מפונפן, ודווקא פה הייתה הזדמנות לתת את האופציה והכלים לכל אדם להגיש משהו מיוחד בסוף ארוחה. אז קצת חבל.
לכל הסיפור הזה הוספנו טקילה תפוזי דם ונגרוני ורוד שמייד נמזגו לקוביית קרח ענקית ויאללה לעבודה.

לפני ואחרי CHEF 2 TABLE (צילום: אסנת גואטה)
לפני ואחרי CHEF 2 TABLE (צילום: אסנת גואטה)

ארוחה שמחברת בין המטבח הערבי והמודרני
אני הייתי אחראית על הקבאק סארמסי, שהם בעצם ממולאים של קישואים בבשר ואורז, רק שפה נוף הגדילה והפכה את המתכון לפשוט וקל ובמקום לרוקן קישואים ולעמול קשה, היא פשוט יצרה פסי קישואים בעזרת קולפן, מילאה בתערובת בשר צלעות בקר טחון ואורז מתובלים וגלגלה ל"סושי" והעמידה אותם כמו חיילים ממושמעים בסיר.  המתכון היה מושלם, ברור וכל מרכיב היה נוח לשימוש, נשארה לנו תערובת שפשוט הכנסו לבצלים וככה קיבלנו עוד ממולאים . זו מנה שדורשת מעט התעסקות אבל תוך 15 דק' הכל היה מוכן לבישול ונותר לנו רק לחכות.
הגברבר היה אחראי על מנת הדניס בקציפת ארטישוק מותסס של רז רהב, פה לדעתי מגיע הרעיון של להרגיש שף בצורה הכי מתומצתת שלו, אני משערת שגם במנות של שיראל ברגר זה קורה, שני השפים אוהבים לשחק עם מרקמים, התססות ולכן להכין מאפס זה בלתי אפשרי. במקרה הזה הארטישוק המותסס הגיע כבר מוכן כמחית וכל שנותר לנו היה לזרוק את נתחי הדניס למחבת מצופים בפולנטה ולעבוד על הרוטב של הארטישוק והירקות הצלויים. אמנם המתכון הזה דרש קצת יותר ריכוז והתעסקות אבל תוך 20-25 דקות המנה הייתה מוכנה להגשה.

פתחנו את היין, סידרנו צלחת יפה עם מלא יוגורט חמצמץ ועליו הממולאים של נוף, צלחות עם הדניס בארטישוק מותסס וניגשנו למלאכה החשובה מכל- הזלילה הגדולה.
אחרי שפתחנו כפתור וחיסלנו את כוס היין האחרונה , שמנו את הכנאפה על המחבת וכחמש דקות אחרי כבר העמסנו כנאפה לוהטת על מזלג וצפינו בסרט. הכנאפה הייתה המתכון הכי פשוט וקל להכנה, מחשבה נבונה כי לקראת סוף הארוחה הדבר האחרון שבא לך זה להתחיל לעמול במטבח.

אז מה בתכלס
הקונספט של "CHEF TO TABLE". הוא גאוני, עשוי היטב ומתוחר נכון וממש לא יקר. אין התעסקות בקניות או במדידה ויחסית אין יותר מידי כלים, כן הייתי מעשירה את התפריט בקינוחים, לפחות עוד אחד ובמנות בשר יותר נקודתיות לבשר ולא מנות בשר בתוך פחמימה, אפילו קציצות מיוחדות או חלקי עוף ברוטב מיוחד. (העוף של מוטי טיטמן נרא המושלם ואני מתכננת עליו לקניה הבאה שלי), אני אוהבת שיש דרגות שונות של קושי ואני מודה שיש שם כמה מנות מאד בנאליות שדעתי הן מעט מיותרות לקונספט הזה, כי אם כבר שף עד הבית אז שתהיה מנה מסקרנת ולא סטנדרטית.

כך או כך החוויה שלנו הייתה מצויינת, נהננו מכל רגע, הרגיש קצת כמו לקבל מתנה עם כל האריזות הקטנות. וכמו שכבר ציינתי, בעיני רוב המנות מתומחרות ממש סביר. הממולאים היו 64 למנה זוגית שתכלס מספיקה ל-3 לפחות ומאד משביעה בפני עצמה. הדג תומחר ב-119 לזוג וכלל 4 נתחי פילה שמנמנים והמון מרכיבים והכנאפה שכללה פיסטוקים, עלי ורדים, חמאה, 2 סוגי גבינות ועוד עלתה 51 שקלים לזוג.
כל קוקטייל עלה 28 שקלים.  סהכ לארוחה מאד משביעה של 3 מנות+ 2 קוקטיילים - 290 שקלים כולל שאריות למחר והנאה מלאה.

לאתר של "CHEF TO TABLE"