החל מהיום (ראשון) צפויים לשבות כ-2,000 עובדי המעבדות הרפואיות הציבוריות ללא הגבלת זמן, בשל תנאי העסקה ירודים לטענתם. ביום חמישי, התפוצץ המשא ומתן בין עובדי המעבדות לנציגי משרד האוצר. במסגרת השביתה יינתנו שירותי חירום בלבד במעבדות המשרתות את בתי החולים במערך הבריאות הציבורי, ולא יינתנו שירותי מעבדה במרפאות הקהילה.

בדיקות שיטופלו, הן בדיקות מצילות חיים מחדרי מיון וטראומה, טיפול נמרץ, חדרי ניתוח (ניתוחי חירום בלבד) וחדרי לידה. כמו כן, יינתן שירות מלא לחולים אונקולוגים והמטואונקולוגים. בדיקות שלא יטופלו הן בדיקות קהילה - מרפאות בתי החולים ובדיקות לניתוחים אמבולטורים. כמו כן, בדיקות הקורונה יבוצעו וישלחו עדכונים אבל רק על תשובות חיוביות, במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקות.

במסגרת המשא ומתן, דורשים עובדי המעבדות הסכם שכר ראוי שיתאים ל"מעמד המקצועי", שלטענתם "חייב לכלול שכר הולם" של לפחות 50 ש"ח לשעה לעובד מעבדה מתחיל; קביעת מפתח תקינה עדכנית על פי כמות הבדיקות וגידול האוכלוסייה הצפוי; שינוי לוח התפקוד של המעבדות שלא שונה מאז 1995 והתאמתו לצרכי 2020; בניית תכנית לתיקון הליקויים, שהוצגו בדו"ח מבקר המדינה ודו"ח משרד הבריאות משנת 2016 והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים או של קרנות מחקר, הפוגעים לטענתם בגיוס כוח האדם למעבדות.

בנוסף, דורשים עובדי המעבדות גם לחשוף את ההסכמים שנחתמו עם מיי הריטג' ומעבדות פרטיות, שבהן מובטחים לטענתם תנאים משופרים מאות מונים לעובדי המעבדות כמו גם ביטול האיסור כיום על עובדי המעבדות הציבוריות לעבוד במעבדות הפרטיות.

"אחרי שנים של דיונים, ובטח בתקופה הנוכחית של מגפת הקורונה, מן הראוי שמשרד האוצר יתחייב לשינוי אמיתי ביחס לעובדי המעבדות הציבוריות", אמרה יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר אדמון והוסיפה: "לא די בהצהרות בלתי מחייבות מצד אחד, ובחוסר אחריות, חוסר מחשבה, בזבזנות ותקיעת סכין בגב, מצד שני, בהפרטה בפועל של המעבדות בימים אלו באמצעות חתימת הסכמים אפלים, המוסתרים מעיני הציבור". 

ממשרד האוצר נמסר: "בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן על דרישות עובדי המעבדות. במשא ומתן האינטנסיבי שהתרחש עד עתה הושגו הסכמות בחלק מהנושאים שעל הפרק. בנושאים האחרים, הוצעו הצעות מרחיקות לכת, שנענו בשלילה. צר לנו שעל אף ההסכם הקיבוצי שנחתם עם עובדי המעבדות והתוספות המשמעותיות שניתנו על בדיקות הקורונה לשביעות רצונם של העובדים, בוחר ארגון המעבדות לנצל את המצב ולשבות בתקופה כה רגישה זו, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה בריאותית. אנחנו נכונים בכל עת לשוב לשולחן המשא ומתן, ומפצירים בארגון עובדי המעבדות להצטרף למאבק בעת הזו ולהסיר את איומי השביתה".