למי שבחר במעשה הנכון ונמנע מלצפות בפרק ששודר אתמול, להלן תקציר מקיף של מאורעות אמש:

דמעות. "חיים שלי!". עידן חביב בוכה. נציג אלעל בחיוך מלחיץ. דמעות. "אמאלה!". עידן חביב מתייסר. גיא זוארץ דרמטי. דמעות. "נסיכה שלי!". עידן חביב רוצה למות. נציגת אל על סובלת מהגרביונים ב-50 מעלות חום. דמעות. הרעיון ברור?

מתוך הישרדות VIP. באדיבות רשת 13

הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

כזכור, עידן זכה במשימת הפרס שהייתה אמורה להסתכם בתבשיל מהבית – אך התגלה לבסוף כמפגש עם אמו. לאחר סשן דמעות מס' 1 מתוך 12341 באותו פרק, גילה עידן כי ההפקה של הישרדות לא אוהבת להתעלל רק בצופים, אלא גם בשורדים – והתבשר כי יוכל לספק לשורדים מפגש עם קרובי משפחתם, אך ורק אם יוותר על מפגש עם אמו שלו.

מי שצפה לפחות בפרק אחד מהטירוף הזה שנקרא "הישרדות" יודע כבר מזה זמן רב שמדובר בהפקה שסיפקה את הפרסים הבזויים ביותר שנראו (שלא נדבר על פרסים שהיא מיחזרה, ראו ערך בקבוקי מיץ מיותרים) ולכן, הסיכוי שהתוכנית תממן את הגעתם של המשפחות עד לאי ותחזיר אותם מבלי לספק שלל רגעים סוחטי דמעות שיפומפמו בפרומואים – שווה לסיכוי שגיא לא יזכיר את כמות העונות שהוא מנחה את הפורמט מדי פרק. בקיצור, אין צ'אנס כזה.

הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות (צילום: צילום מסך רשת 13)

למה רק כמעט? משום שאז מגיע ישראל, שומר הבקתה, רואה את כל קרובי המשפחה וחושב, בתמימותו, שבשל הדחתו בלילה הקודם – פספס את המפגש הפוטנציאלי עם אחיו האהוב, מה שמוציא ממנו פרץ רגשות שלא ראינו כמותו עדיין בעונה. ואז, במן סיומת חגיגית למפגן הסאדיזם – מכריז גיא על דו קרב בין עידן לישראל שבסופו המנצח יזכה בכל זאת להיפגש עם אהוביו, בזמן שהם עומדים ממש מול עיניהם. רגע לפני שכיביתי את הטלוויזיה מייאוש, גיא חוזר בו, במהלך צפוי ותיאטרלי שהזכיר את ישראל מפסיד בכוונה במשימת החסינות, ומכריז כי כולם יזכו להיפגש עם משפחותיהם, לקול תרועות השורדים המאושרים. ממש סוף טוב, הכל טוב. בא לי להקיא.

סליחה, אמרתי סוף? התכוונתי רק להתחלה. אם לא שבעתם עד כה מהחלפת רוק, דמעות וחיבוקים – היכונו לחצי פרק נוסף כזה, שכן המשפחות מגיעות עם השורדים לאי לארוחה חגיגית הכוללת המשך מחמאות לעידן חביב וכמובן מפרום וקוסקוס בכמויות מסחריות. וזהו. כך תם הפרק:

לא אסטרטגיה, לא משימות ואפילו לא התערבות מההפקה לטובת אסי – במשך 30 ומשהו דקות צפינו בשורדים בוכים, בוכים וטוחנים קוסקוס, מה שהזכיר יותר תוכנית בישול או טלנובלה טורקית, אבל היי – מי אמר שפרק של "הישרדות" צריך להיות תואם לפורמט? ואגב, הפקה יקרה, בפעם הבאה שתרצו לרגש אותנו – אפשר לבחור בייצור פרקים שיארכו יותר מ-30 דקות נטו ויכללו דבר כזה שנקרא פואנטה. זה ירגש אותנו ללא ספק, מבטיחה.