שר האוצר וחבר מפלגת "הליכוד", ישראל כ"ץ, וראש עיריית ירושלים לשעבר, חה"כ ניר ברקת, התראיינו היום (ראשון) במספר תחנות רדיו, בהן 103FM וכאן ב', ותקפו זה את זה. בתכנית של בן וינון ב-103FM אמר כ"ץ: "לא אוהבים את ברקת בליכוד, הוא צריך להתרחק מכל נושא כלכלי". 

"אלה היו התגובות כשהחלטתי להסיר את הכפפות", ענה כ"ץ בכאן ב' כשנדרש להגיב לדבריו של ברקת, ותקף: "ניר ברקת הוא אדם שכל עיסוקו הוא לתקוף כי אין לו עיסוק אחר - הוא היה ראש העיר הכושל ביותר בתולדות ירושלים והפך את הבירה לעיר העניה והמזוהמת ביותר תחת משמרתו. הוא האחרון שיכול להטיף מוסר בנושא כלכלה". 

בתקופתך כשר התחבורה, הרעפת עליו מחמאות כשעסקתם בפרויקטים משותפים. הדברים היו שקר?
"בתחום התחבורה הוא עבד מולי ועל זה היו המחמאות. כשהגעתי למשרד האוצר, התגלו לי הנתונים הכלכליים ונחרדתי", מסביר כ"ץ, ומשווה. "הרקורד של אדם נמדד בעשייה הציבורית. אני בשנותיי עשיתי שינויים שכולם רואים, הוא הפך את ירושלים לעיר הענייה. הוא יוצא נגדי ונגד רה"מ, ולכך מצבו בליכוד יחמיר. לא אוהבים אותו בליכוד, אצלינו לא אוהבים חתרנות". 

אם כך, אז איך נתניהו רצה למות אותו בעבר לשר אוצר?
בתוצאה הסופית הוא לא מונה. אני מוביל את הכלכלה עם ראש הממשלה בסופו של יום. לא רק שלא מונה, גם המאבק שלו לקבל תפקיד של שר זוטר לא עלה בידו". אמר כ"ץ והסיף בגיחוך קל: "כאשר מונו עשרים שרים בליכוד הוא לא מונה כלל". את דבריו חתם השר כ"ץ בטענה כי "מדובר באדם שמשקיע הון ביועצים שמוכנים לתקוף את הליכוד ומשקיע את כל זמנו בלמכור אוויר. הוא מובטל, מסתובב ומשמיע את קולו".

בתגובה לדברים, אמר חה"כ ברקת: "כל יום שעובר וישראל כץ ממשיך בתפקידו כשר אוצר, הוא סכנה לכלכלת ישראל, לפרנסה של כמעט מיליון איש וסכנה לשלטון הליכוד והימין.", והדגיש: "אין אחד במדינה שלא יודע שהאוצר נכשל בטיפול במשבר הכלכלי. הוא צריך להתפטר לאלתר". עוד פירט ברק: "השר כ"ץ מאבד עשתונות ומתפרץ על מי שמציע הצעות אחרות משלו. במקום להקשיב, הוא מסכן את שלטון הליכוד. כזכור, חה"כ ברקת ביקר את היעדר המענים של משרד האוצר בהובלתו של כ"ץ, ואמר על כך: "לא מאוחר מדי לתת מענים אמתיים לציבור. הכיוון חייב להשתנות. דיברתי על כך מהשבוע הראשון של הקורונה.

ניר ברקת (צילום: אלוני מור)
ניר ברקת (צילום: אלוני מור)

הוא צריך לשים את המפתחות ללכת?
וודאי, ראש הממשלה לא יכול לאפשר למצב הזה להמשיך. לא יודע להגיד לך מה ייקרה אם ימשיך כך עוד ארבעה חודשים. אי אפשר לקחת סיכון גדול כל כך לכלכלה", ופירט: "משיחות שאני מקיים עם מקורבים לנתניהו, אני שומע טענה ברורה - טעינו בבחירתו של כ"ץ. את דבריו חתם חה"כ ברקת בקביעה: "אם שר האוצר לא יתפטר לאלתר כלכלת ישראל תשלם מחיר".