בחוף ריבה דיי טרקיני, נסיעה של כשעה צפונה מרומא, איטליה, תוכלו לפגוש קבוצה מיוחדת במינה של הולכים על ארבע. מלווים במאלפים, קבוצת הכלבים הזו לוקחת את עבודתה בהצלת חיי אדם ברצינות רבה.

מדובר בקבוצה של כ-400 מתנדבים, 400 עובדים ו-400 כלבים בכל איטליה מהצפון ועד לאגמים האלפינים. הקבוצה שאחראית על אימון הכלבים בהצלת חיים הפכה למדוברת מאוד בכל העולם. הם מצילים ברחבי איטליה בערך כ-30 עד 40 נפשות בכל קיץ. הכלבים הפכו לשימושיים יותר אפילו בימי הקורונה כיוון שהם מצמצמים מגע בין בני אדם.

משמר המפרץ לכלבים (צילום רויטרס)

 
בתיעוד מאחד מאימוני ההצלה, נוכל לראות את פוצ'ו, לברדור שחור, מראה לכולם איך עושים זאת. הוא קופץ לים במהירות ושוחה מאחורי המטפלת שלו. כאשר הוא מגיע לאדם שמנפנף בזרעותיו, האיש אוחז ברתמה של פוצ'ו וכך הוא מושך אותו חזרה לחוף. בקבוצה ישנם עוד כלבים מסוג גולדן רטריבר זהוב שעושים זאת ברצינות רבה. 

נדרשת שנה של אימונים וקשר הדוק עם המטפל עד שהכלב מוכן למלא את תפקידו. "היחסים בנינו חשובים מאוד כיוון שמדובר במערכת יחסים המבוססת על אמון, על חיבור ואהבת הכלב", סיפרה ונסה פריסקו, המטפלת של פוצ'ו. במהלך סופי השבוע העמוסים, המטפלים מבצעים את שירותי ההצלה בחופים בעוד שכלבים שומרים ומתצפתים מרחוק.