גם אתם מתקשים לעשות שינויים גדולים בתפריט התזונה שלכם - ותקועים כבר זמן רב על אותו המשקל, מבלי לרדת? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה כיצד אפילו שינוי קטן בהרגלי האכילה שלכם יכול להביא לתוצאות גדולות.

מאיה רוזמן על דיאטה

אלה, מטופלת שלי, תקועה על אותו משקל כבר יותר מחצי שנה - בערך מתחילת תקופת הקורונה. 'עם יד על הלב', אמרתי לה, 'אנחנו יודעות בדיוק מה אנחנו עושות לא בסדר, אבל לא מוכנות להשקיע אפילו את המאמץ הכי קטן כדי לרדת במשקל את הקילוגרמים שמפריעים לנו'. אז מצד אחד, אולי הם לא מספיק מפריעים לנו - אחרת היינו עושות כמה ויתורים ומשתדלות קצת יותר. ומצד שני - הקילוגרמים המיותרים גורמים לחוסר נוחות ולתסכול, שהיינו שמחות אם לא היו.

נכון, הנשנושים ממלאים צורך נפשי מסוים ואנחנו לא באמת רוצים לוותר עליהם. ותמיד קיימות מחשבות כמו 'חיים רק פעם אחת וצריך ליהנות', או 'אני כל כך משקיעה בתזונה בריאה אז מותר לי קצת חריגות', וגם 'עבדתי היום, טיפלתי בילדים, עשיתי כל מה שאני צריך או צריכה - מגיע לי משהו טעים'. וכל זה נכון.

אבל בכל זאת, עברו שישה חודשים, אלה מרגישה שהיא שומרת על תפריט התזונה, אבל תקועה על אותו המשקל. אז מה הפתרון?

חשבתי על משהו ואמרתי לאלה: 'אם תוותרי רק על 200 קלוריות ליום מתוך מה שאת מנשנשת - בלי לוותר על כל הכיף וההנאות הקטנות, אלא רק על חלק, רק על 200 קלוריות ליום, שהן 6000 קלוריות בחודש - מדובר ב-800 גרם של ירידה במשקל מדי חודש. בחצי שנה, זה יוצא כמעט 5 קילו!'.

'את יודעת מה?', אמרה לי אלה, '200 קלוריות זה ויתור שאני יכולה לעשות - זה לא נראה לי קשה'.

אלה החליטה לאכול שורה אחת של שוקולד במקום שתיים, לאכול יוגורט ללא תוספת גרנולה במקום - וכבר חסכה 200 קלוריות. ואם זה באמת מה שיקרה, בחצי השנה הבאה אלה לא תהיה תקועה, אלא תרד ב-5 ק"ג ממשקלה, ותגיע כמעט למשקל היעד שהגדירה לעצמה.

עדיף לאט מאשר בכלל לא, ועדיף בלי מאמץ מיוחד מאשר תפריטי כסאח שבזכותם מורידים מהר את המשקל, אבל גם עולים אותו מהר בחזרה.